ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.20

知的障害養護学校高等部生徒の学部授業への参加に関する研究 : 「総合演習」における授業開発事例より

http://hdl.handle.net/2298/00045947
http://hdl.handle.net/2298/00045947
3daa5b4c-abb5-4d6c-9258-99d4e025e03b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0020_055-062.pdf KKJ0020_055-062 (2.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-09-28
タイトル
タイトル 知的障害養護学校高等部生徒の学部授業への参加に関する研究 : 「総合演習」における授業開発事例より
言語 ja
タイトル
タイトル Exploratory Study of the Development of a "Sogo Enshu" Class with the Participation of High School Students of the School for the Mentally Handicapped
言語 en
タイトル
タイトル チテキ ショウガイ ヨウゴ ガッコウ コウトウブ セイト ノ ガクブ ジュギョウ エノ サンカ ニ カンスル ケンキュウ : ソウゴウ エンシュウ ニオケル ジュギョウ カイハツ ジレイ ヨリ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
松村, 忠彦

× 松村, 忠彦

WEKO 169445

ja 松村, 忠彦
ISNI

ja-Kana マツムラ, タダヒコ

en Matsumura, Tadahiko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 An exploratory study of the development of a "Sogo Enshu" class was planned and implemented for the purpose of (1) providing university students in teacher training courses opportunities to learn in a shared environment with the mentally challenged and, (2) providing opportunities for high school students of a school for the mentally handicapped (SMH) to experience a class held at a university so as to expand their future learning options.
Class participation involved twenty-one university students and nine high school students of the SMH. The topic of the class was the culture and education of the handicapped in India and Sri Lanka. It was observed that high school students of the SMH took part in the class with a more positive attitude compared with university students, and also openly expressed their ideas with regard to their handicap, which may change the image of university students towards the learning needs of the mentally challenged.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 20, p. 55-62, 発行年 2003-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:23:04.008592
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3