ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要 人文科学
  3. Vol.52

発展途上国の障害児教育支援に大学が果たす役割 : 韓国,江南大學校のネパール支援を例に

http://hdl.handle.net/2298/1201
http://hdl.handle.net/2298/1201
b9fdf165-04b1-468c-bd94-21d6fd4c50b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000723058.pdf KJ00000723058.pdf (767.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 発展途上国の障害児教育支援に大学が果たす役割 : 韓国,江南大學校のネパール支援を例に
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Special Education, Nepal, Korea, University, Assistance
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
姜, 昌旭

× 姜, 昌旭

WEKO 147275

姜, 昌旭

Search repository
李, 在旭

× 李, 在旭

WEKO 147276

李, 在旭

Search repository
別言語の著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
Kang, ChanWook

× Kang, ChanWook

WEKO 147275

Kang, ChanWook

Search repository
Lee, JaeWook

× Lee, JaeWook

WEKO 147276

Lee, JaeWook

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, universities in Japan are expected to provide educational development assistance to developing countries. However, in the area of special education, no universities has yet carried out assistance projects to developing countries. The purpose of this study is to investigate the special education assistance project Nepal, being conducted by Kangnam University (KU) in Korea. It was found that (1) the project is conducted in cooperation with an organization called I LOVE NEPAL (ILN) which is mainly run by Korean school teachers, (2) the inter-university exchange agreement among KU and Tribhuvan University (TU), Nepal has been utilized as a tool to nourish human resources in the area of special education in Nepal, (3) direct supporting progams have been provided by teachers of ILN to two special schools/institutes near Kathmandu, (4) students of KU have also been given the opportunity to take part as on-site volunteers for supporting children with disabilities overseas. It was found that having ties with a university in the country under an inter- university agreement was important for KU in conducting assistance project effectviely-especially in the area of human resources development in special education. At the same time conducting assitance project in cooperaiotn with TU and with ILN seemed to be crucial. Additionally, it can be pointed out that the assistance project was also benefical to KU by motivating its own students and cheating a positive image of the university from both inside and outside the university.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要 人文科学

巻 52, p. 75-80, 発行年 2003-11-28
ISSN
収録物識別子 0454-613X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
767187 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル How universities can contribute to the development of special education in developing countries: The case of Kangnam University in Korea
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ハッテン トジョウ コク ノ ショウガイジ キョウイク シエン ニ ダイガク ガ ハタス ヤクワリ カンコク コウナン ダイガッコウ ノ ネパール シエン オ レイ ニ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:18:19.374997
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3