WEKO3
アイテム
知的障害特別支援教育に資するデジタル教材の開発とWeb公開 : 活用実態からみる教材の有用性
http://hdl.handle.net/2298/0002000304
http://hdl.handle.net/2298/00020003045515ec2f-e46b-41d8-a66e-da156f671d5b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KKJ0041_081-089.pdf
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-01 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 知的障害特別支援教育に資するデジタル教材の開発とWeb公開 : 活用実態からみる教材の有用性 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | チテキ ショウガイ トクベツ シエン キョウイク ニ シスル デジタル キョウザイ ノ カイハツ ト Web コウカイ : カツヨウ ジッタイ カラ ミル キョウザイ ノ ユウヨウセイ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Development and Web Publication of Digital Teaching Materials Contributing to Special Support Education for Intellectual Disabilities : Usefulness of Teaching Materials Considered from the Actual State of Utilization | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Web Publishing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Digital Teaching Materials | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Special Needs Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Usefulness of Teaching Materials | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
後藤, 匡敬
× 後藤, 匡敬
|
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The Purpose of This Study Is to Examine the Educational Usefulness of the Digital Teaching Materials Available on Teach U, a Website for Distributing Digital Teaching Materials for Education of the Mentally Retarded. First, We Conducted a Follow-up Survey of Teach U Users. The Results Showed That the Following Reasons Were Given for Using Teach U’s Digital Teaching Materials in the Classroom: 1) They Promote Students’ Spontaneity, 2) They Promote Students’ Understanding, 3) Teachers Can Actively Use Them, 4) Teachers Can Customize Them, and 5) They Are Easy to Use Teaching Materials. The Advantages for Students Are as Follows: 1) the Concepts of the Study Contents Are Visualized by Animation, Etc., Making Them Easy to Understand; 2) Students Can Learn Independently and Enjoyably Through Game Elements and QuizForm ats; 3) Customized Teaching Materials Enable Students to Learn Contents at the Appropriate Stage of Learning. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育実践研究 en : Bulletin of Center for Educational Research and Training Faculty of Education Kumamoto University 巻 41, p. 81-89, 発行日 2024-02 |
|||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 378 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||||||||
言語 | ja |