ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.18

「生きる力」を具現化する理科学習活動の構成と評価

http://hdl.handle.net/2298/20985
http://hdl.handle.net/2298/20985
13b2076b-4de9-42f6-bc1e-29aec111c6c6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0018_001-006.pdf KKJ0018_001-006.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-19
タイトル
タイトル 「生きる力」を具現化する理科学習活動の構成と評価
言語 ja
タイトル
タイトル イキル チカラ オ グゲンカ スル リカ ガクシュウ カツドウ ノ コウセイ ト ヒョウカ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Students' Learning and Its Authentic Assessment to Foster "Zest for Living" in School Science
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Zest for Living, Scientific Literacy, Problem Solving, Authentic Assessment
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 玄三

× 中山, 玄三

WEKO 147713

ja 中山, 玄三

ja-Kana ナカヤマ, ゲンゾウ

en Nakayama, Genzo

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 It is considered that there exist the conformities between "scientific literacy" as a goal of science learning and "zest for living" as a slogan of concurrent educational reform in Japan, that is, in "problem solving". In order to foster it, ideas related to social constructivism and the sociology of science knowledge need to be further included in lesson planning and assessment of students' learning. In this article, firstly, the problem solving processes with exchange of students' ideas are described and illustrated with figures. Secondly, it is discussed that the criterion-referenced assessment is not always the powerful measures to assess such kind of learning outcomes as well as processes. Lastly, the free-descriptive type assessment, as one of the authentic assessment tools, is proposed by using the sample data, and it is concluded that this type of assessment strategy can be applied and utilized for the Portfolio.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 18, p. 1-6, 発行年 2001-02-10
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.42
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:31:11.202128
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3