ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.21

肢体不自由者の「自立活動」の支援 : 動作法による立位姿勢の変容

http://hdl.handle.net/2298/21086
http://hdl.handle.net/2298/21086
1218b036-8689-4b4a-91ae-f0e8182ef0c3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0021_051-056.pdf KKJ0021_051-056.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-25
タイトル
タイトル 肢体不自由者の「自立活動」の支援 : 動作法による立位姿勢の変容
言語 ja
タイトル
タイトル シタイ フジユウシャ ノ ジリツ カツドウ ノ シエン : ドウサホウ ニ ヨル リツイ シセイ ノ ヘンヨウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Independent Living Aids for People with Physical Handicaps : The Effects of Dohsa-hou on Standing Posture
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 肢体不自由, 動作法, 姿勢, 立位
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
加来, さつき

× 加来, さつき

WEKO 147248

ja 加来, さつき

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to examine the effect of the Japanese method of Psychological-Rehabilitation (Dohsa-hou) on the standing posture of persons with physical handicaps and to motivate its introduction into the National Curriculum for special schools, under the area of "Independent Living". Two persons with cerebral palsy, who were attending a Dohsa-hou Training Camp, were selected as subjects. After 17 sessions of relaxation and "Ta-te system" training their postural stability and weight distribution were measured using a High-Reso Mat sensory System. The analysis of the results indicated a decrease in total locus length and an increase in the controllable area showing that the subjects had a more stable standing posture and had more postural control than before the training. These results suggest that the Dohsa-hou method is a useful tool in the area of "Independent Living" in special schools, as they indicate that the subjects had been able to integrate sensory information into their changing postural situations.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 21, p. 51-56, 発行年 2004-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:31:55.229211
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3