ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.27

小学生を対象とする鑑賞学実践研究

http://hdl.handle.net/2298/21405
http://hdl.handle.net/2298/21405
19917665-39b7-4b8b-8928-7b118fd809f8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0027_001-009.pdf KKJ0027_001-009.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-16
タイトル
タイトル 小学生を対象とする鑑賞学実践研究
言語 ja
タイトル
タイトル ショウガクセイ オ タイショウ ト スル カンショウガク ジッセン ケンキュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル On Case Studies in the Appreciation-ology of Art Intended for Elementary School Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 appreciation-ology of art, process of art appreciation, elementary school students
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉川, 登

× 吉川, 登

WEKO 148518

ja 吉川, 登

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The characteristics of case studies in the appreciation-ology of art are as follows. First, they are the practices based on the original theoretical considerations of the author. Second, they are practiced through using the knowledge of aesthetics and art history reconstructed from the viewpoint of appreciation-ology. Third, they are practices which attach great importance to the act of appreciation of viewers. Fourth, they are practiced efficiently and effectively through the specialization and co-operation of the planner and the performer. Fifth, the proceedings of art appreciation practices in classroom lessons are made clear and exact through "scripts" and "scenarios." The traits of case studies in the appreciation-ology of art intended for elementary school students are as follows. (1) To adopt various programs according to pupils' developmental stages: (2) to attach importance to the process of "seeing" : (3) to stimulate pupils to "think" through the process of "seeing" ; and (4) to urge pupils to "imagine" while they are in the process of "thinking."
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 27, p. 1-9, 発行年 2010-02-26
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.72
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:33:18.484037
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3