ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要 人文科学
  3. Vol.60

Get/Give/Take・句動詞・ヴァイキング

http://hdl.handle.net/2298/24281
http://hdl.handle.net/2298/24281
ba305320-fa24-4e87-8d04-2979c32453b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ0060_081-090.pdf KJ0060_081-090.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-29
タイトル
タイトル Get/Give/Take・句動詞・ヴァイキング
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Old Norse, borrowing, imposition, SL/RL agentivity, rhyme
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 松瀬, 憲司

× 松瀬, 憲司

WEKO 147289

en Matsuse, Kenji

ja 松瀬, 憲司
ISNI

ja-Kana マツセ, ケンジ

Search repository
別言語の著者 松瀬, 憲司

× 松瀬, 憲司

WEKO 147289

en Matsuse, Kenji

ja 松瀬, 憲司
ISNI

ja-Kana マツセ, ケンジ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Lots of Old Norse words have flowed into English through the contact between Anglo-Saxons and Vikings which took place about 1,200 years ago, and through the situation in which the two peoples lived side by in northern and eastern England. As the (loan) words that seem to have been imposed via the source language agentivity, we have get, give, and take, which form very central items in the English vocabulary. Also the Vikings' influence is thought to be crucial to the introduction of new types of phrasal verbs into English. Some of these new phrasal verbs, however, co-existed with their older semantically equivalent counterparts: prefixed verbs. It is a rather strange phenomenon, because the latter had not so strongly been needed at that time owing to the change of word order in English. One of the possible explanations for it might be the metrical exigency when making rhymes for poems, just as we employ did make instead of made so that it can make a rhyme with ache. And the language shift to English on the Vikings' side as the final output after the contact between the two peoples was completed by way of Vikings' learning English in the environment of a bilingual society made up of monolingual speakers of different languages.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要 人文科学

巻 60, p. 81-90, 発行年 2011-12-12
ISSN
収録物識別子 0454613X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10315093
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1298629 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 835.5
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Get/Give/Take, Phrasal Verbs and Vikings
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル Get Give Take クドウシ ヴァイキング
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:01:57.084344
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3