ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要 人文科学
  3. Vol.54

入門期における国語科学習指導の原理に関する一考察 : 土田茂範の入門期指導を中心に

http://hdl.handle.net/2298/24731
http://hdl.handle.net/2298/24731
9fcdfd19-da18-4510-bf33-bdc62dd738bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ0054_105-115.pdf KJ0054_105-115.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-25
タイトル
タイトル 入門期における国語科学習指導の原理に関する一考察 : 土田茂範の入門期指導を中心に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 河野, 順子

× 河野, 順子

WEKO 151325

河野, 順子

Search repository
別言語の著者 河野, 順子

× 河野, 順子

WEKO 152612

ja 河野, 順子
ISNI

ja-Kana カワノ, ジュンコ

en Kawano, Junko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this research is to investigate, taking a socio-cultural approach, the principle of teaching and learning Japanese language during the introductory period, i.e., the starting point of learning. Specifically, I examine how language is developed among children during the introductory period through interactions with others within a social community, namely a classroom. This examination is based on the following perspectives: (1) cross-sectionaly analyses of socio-cultural reciprocal behaviors that can be seen in the formation process of classroom communications, from viewpoints of conversations between students and the teacher (Tsuchida), conversations among students, conversations between the teacher and students' parents, and Tsuchida's own inner reflections; and (2) analyses of language development among children in Tsuchida's classroom in 1954 from successive and longitudinal viewpoints. These analyses reveal Tsuchida's principle of teaching. Specifically, Tsuchida's practice during the introductory period helps children experience their language development as a firsthand experience through "group discussions" (communication activities) based on their language development, within a designed setting of a learning environment in which micro-, meso-, exo-, and marco-socio-cultural contexts are mutually and organically made functional. In this way, Tsuchida tried to construct children's language development as incarnated knowledge and skills. A remaining task is to investigate contents of communication activities during the introductory period, which are not fully described in Tsuchida's book.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要 人文科学

巻 54, p. 105-115, 発行年 2005-11-30
ISSN
収録物識別子 0454613X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10315093
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1582638 bytes
著者版フラグ
出版タイプ AM
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.8
その他の言語のタイトル
その他のタイトル A Study of the Principle of Teaching and Learning Japanese Language during the Introductory Period: The Teaching of Shigenori Tsuchida during the Introductory Period
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ニュウモンキ ニ オケル コクゴカ ガクシュウ シドウ ノ ゲンリ ニ カンスル イチ コウサツ : ツチダ シゲノリ ノ ニュウモンキ シドウ オ チュウシン ニ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:18:46.862036
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3