ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.62

障害のある女子の教育とジェンダーに関する文献的考察 : 女子の比率過小とキャリア開発に焦点をあてて

http://hdl.handle.net/2298/29223
http://hdl.handle.net/2298/29223
c06106d3-eaaa-4a7c-b6ef-89251d391e85
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK062_153-157.pdf KKK062_153-157.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-01-29
タイトル
タイトル 障害のある女子の教育とジェンダーに関する文献的考察 : 女子の比率過小とキャリア開発に焦点をあてて
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Gender, Education, Women with Disabilities, Underrepresentation of Women, Career Development
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 152721

古田, 弘子

Search repository
別言語の著者 Furuta, Hiroko

× Furuta, Hiroko

WEKO 152722

Furuta, Hiroko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The objective of this study is to conduct a literature review of English articles regarding the education of students with disabilities from the perspective of gender and education, with particular focus on the underrepresentation of women and their career development, and to provide suggestions for future research in Japan. Firstly, regarding underrepresentation of women with disabilities, it was clarified that disproportionate representation may occur in overlooking a girl's special educational needs under traditonal gender role models for women. It was suggested that
underrepresentation of women in special needs education should be dealt with as a gender issue and atttention should be given to disadvantages faced by girls who did not receive the special education they needed. Secondly, regarding career development of girls with disabilities, it was found that disadvantages in employment for young girls with disabilities still existed. In addition since vocational education and training was conducted with traditional gender models, girls were unable to form their awareness of job opportunities beyond traditional gender models. Finally a few programs of career development with a focus on work were presented. Based on the above-mentioned findings, a few suggestions were made for the future development of research in this particular field in Japan.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 62, p. 153-157, 発行年 2013-12-12
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1507568 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Gender and Education Issues for Women with Disabilities : A Review of the Literature with Particular Focus on the Underrepresentation of Women and Their Career Development
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ショウガイ ノ アル ジョシ ノ キョウイク ト ジェンダー ニ カンスル ブンケンテキ コウサツ : ジョシ ノ ヒリツ カショウ ト キャリア カイハツ ニ ショウテン オ アテテ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:02:15.914650
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3