ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 紀要論文(社文)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学社会文化研究
  3. Vol.12

思考発話法を活用したフォーカス・オン・フォームの認知プロセスに関する研究

http://hdl.handle.net/2298/30270
http://hdl.handle.net/2298/30270
2070959c-b3d8-4d0a-b8b6-d28e7a7949aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
SB0012_165-186.pdf SB0012_165-186.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-06-06
タイトル
タイトル 思考発話法を活用したフォーカス・オン・フォームの認知プロセスに関する研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鳥越, 智美

× 鳥越, 智美

WEKO 153004

ja 鳥越, 智美
ISNI

ja-Kana トリゴエ, サトミ

en Torigoe, Satomi

Search repository
別言語の著者 鳥越, 智美

× 鳥越, 智美

WEKO 153004

ja 鳥越, 智美
ISNI

ja-Kana トリゴエ, サトミ

en Torigoe, Satomi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper attempts to overview the relatively new language learning theory, Focus on Form (FonF), which is different from Focus on forms instruction. Although FonF involves both fluency and accuracy, many studies just measure the explicit knowledge with the pretest and posttest comparison without showing how learners improve their implicit knowledge. Some retrospective elicitation tests would be able to elicit learners' implicit knowledge as well as explicit knowledge. The latter part of this paper presents one study of Think aloud as a measurement for FonF. Three 8th graders joined this Think aloud task activity with pair work. They made 5 -6 sentences based on picture data while thinking aloud. All the data was recorded and qualitatively analyzed in terms of what linguistic aspects each learner refers to; how many utterances they make; if teacher feedback is needed in order to reach accurate expression. The results show that some learners may focus on grammar but others may mainly focus on vocabulary even if they are discussing the same items. In addition, the results show that teacher feedback is crucial to encourage their noticing. Without the teacher feedback learners might not be able to reach the correct expression.
書誌情報 熊本大学社会文化研究

巻 12, p. 165-186, 発行年 2014-03-25
ISSN
収録物識別子 1348530X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11837081
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1406161 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.5
その他の言語のタイトル
その他のタイトル A Study of Cognitive Process in Focus on Form While Using Think-Aloud
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル シコウ ハツワホウ オ カツヨウ シタ フォーカス オン フォーム ノ ニンチ プロセス ニ カンスル ケンキュウ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:07:17.255418
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3