ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 発表論文(社文)

An Action Plan Introduction Method for ICT Skills Training Improvement

http://hdl.handle.net/2298/31746
http://hdl.handle.net/2298/31746
d4198fa1-0d0e-47db-a872-d6b85f0bd918
名前 / ファイル ライセンス アクション
ETR30(1.2)_65-74.pdf ETR30(1.2)_65-74.pdf (866.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-01-08
タイトル
タイトル An Action Plan Introduction Method for ICT Skills Training Improvement
言語
言語 eng
キーワード
主題 action plan, formative evaluation, training improvement, curriculum design, ICT skill
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 徳村, 朝昭

× 徳村, 朝昭

WEKO 166628

徳村, 朝昭

ja-Kana トクムラ, トモアキ

Search repository
前川, 朝康

× 前川, 朝康

WEKO 166629

前川, 朝康

ja-Kana マエカワ, トモヤス

Search repository
鈴木, 克明

× 鈴木, 克明

WEKO 166621

鈴木, 克明

ja-Kana スズキ, カツアキ

Search repository
別言語の著者 Tokumura, Tomoaki

× Tokumura, Tomoaki

WEKO 166630

Tokumura, Tomoaki

Search repository
Maekawa, Tomoyasu

× Maekawa, Tomoyasu

WEKO 166631

Maekawa, Tomoyasu

Search repository
Suzuki, Katsuaki

× Suzuki, Katsuaki

WEKO 166621

Suzuki, Katsuaki

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The ultimate goal of any technical training is the practical expression of acquired knowledge and skills on job performance. To provide an appropriate machinery to enhance this transfer of acquired knowledge and skills to job performance, a model of action plan introduction- "EAAP" (Embedded Accumulative Action Plan) was proposed; and action plans according to EAAP were developed and tested in an ICT skills training. The action plan included the proposed actions, measures to be taken, due dates, and related training subjects. These items were then reviewed and revised as necessary for several times during the course of training so that the action plan can be accumulative. As a result, the authors found the following: The action plan can be utilized (1) as a tool for formative evaluation of the training program by analyzing proposed actions in relation to the subjects taught and giving feedback to instructors, and (2) as a tool for application of learning and training results in the participants' job settings. These results indicate that the EAAP model is an effective way of introducing action plan as a part of ICT training.
書誌情報 Educational technology research

巻 30, 号 (1・2), p. 65-74, 発行年 2007-11
ISSN
収録物識別子 03877434
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00174437
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
関連識別子 https://doi.org/10.15077/etr.KJ00004963317
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
権利
権利情報 日本教育工学会
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 866021 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 366.7
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ICTスキル研修改善のためのアクションプラン導入手法
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110006793702
出版者
出版者 日本教育工学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 雑誌掲載論文
資源タイプ・NII
値 Journal Article
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:41:22.889026
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3