ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 発表論文(社文)

Design-based Research to Improve Learning Design and Learning Contents

http://hdl.handle.net/2298/31749
http://hdl.handle.net/2298/31749
3bf0e40e-bca4-4418-b7db-53589fb27d7a
名前 / ファイル ライセンス アクション
ETR35(1.2)_125-134.pdf ETR35(1.2)_125-134.pdf (1.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-01-08
タイトル
タイトル Design-based Research to Improve Learning Design and Learning Contents
言語
言語 eng
キーワード
主題 learning design, story-centered curriculum, design-based research
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 根本, 淳子

× 根本, 淳子

WEKO 166619

根本, 淳子

ja-Kana ネモト, ジュンコ

Search repository
柴田, 喜幸

× 柴田, 喜幸

WEKO 166620

柴田, 喜幸

ja-Kana シバタ, ヨシユキ

Search repository
鈴木, 克明

× 鈴木, 克明

WEKO 166621

鈴木, 克明

ja-Kana スズキ, カツアキ

Search repository
別言語の著者 Nemoto, Junko

× Nemoto, Junko

WEKO 166622

Nemoto, Junko

Search repository
Shibata, Yoshiyuki

× Shibata, Yoshiyuki

WEKO 166623

Shibata, Yoshiyuki

Search repository
Suzuki, Katsuaki

× Suzuki, Katsuaki

WEKO 166621

Suzuki, Katsuaki

Search repository
内容記述
内容記述 This paper presents a practical study with design-based research that focuses on producing better educational practice through a cycle of constant improvements in learning design. With a story-centered curriculum (SCC), which is a new learning design approach in our country, we explored the possibilities and clues to apply an SCC in a preexisting curriculum, then summarized the knowledge we attained from our practice aiming at bringing deeper learning outcomes. Through constant improvement in the learning design in 2008 and 2009, we found that the SCC approach helped to facilitate the learners' reflection and to support their understanding of the contents. This resulted in an effect on both individual learners and the learners' community of this practice. To validate our practice and improve the design principle to widen the leverage of learning approaches, our plan is to collect the learners' voices about this SCC practice.
書誌情報 Educational technology research

巻 35, 号 (1・2), p. 125-134, 発行年 2012-11
ISSN
収録物識別子 03877434
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00174437
権利
権利情報 日本教育工学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1030606 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.1
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 学習デザインの改善と学習の深化を目指したデザイン研究アプローチを用いた実践
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110009553527
出版者
出版者 日本教育工学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
雑誌掲載論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:41:27.497322
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3