ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.32

Assistant Language Teachers at Schools for the Deaf in Japan : Issues and future considerations for effective interaction and team teaching

http://hdl.handle.net/2298/31943
http://hdl.handle.net/2298/31943
ea9bedab-cdbd-460a-a665-c6c60ca97931
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0032_031-038.pdf KKJ0032_031-038.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-13
タイトル
タイトル Assistant Language Teachers at Schools for the Deaf in Japan : Issues and future considerations for effective interaction and team teaching
言語
言語 eng
キーワード
主題 School for the Deaf, Assistant Language Teacher, Sign Language, Questionnaire Survey, Japan
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
Matsufuji, Midori

× Matsufuji, Midori

WEKO 148234

Matsufuji, Midori

Search repository
別言語の著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
松藤, みどり

× 松藤, みどり

WEKO 148235

松藤, みどり

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of the study is to identify the current usage of ALTs at schools for the deaf (SfDs) in Japan and to explore considerations for effective interaction and team teaching from the perspectives of the ALTs themselves. A questionnaire survey was conducted by mail to ALTs at SfDs. Twenty-six ALTs who work in 28 SfDs responded to the survey. Around eighty percent of ALTs had less than two yearsʼ experience and 60 percent of them did not have any knowledge of sign languages. Two specific issues for ALTs at SfDs were firstly use of sign languages and secondly the way of communicating with deaf students such as lip reading. For effective interaction and team teaching with ALTs, two recommendations were suggested. Specific considerations on the effective use of ALTs at SfDs include, valuing ALTs who provide a cross-cultural experience to students, providing ALTs with key points to communicate with deaf students and including ALTs as a member of the school community.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 32, p. 31-38, 発行年 2015-02-27
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1891384 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378.2
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 日本の聾学校におけるALT : 効果的な交流とティームティーチングに向けた問題と配慮点
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ニホン ノ ロウガッコウ ニ オケル ALT : コウカテキ ナ コウリュウ ト ティームティーチング ニ ムケタ モンダイ ト ハイリョテン
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
コメント
【著者所属】Furuta Hiroko:Faculty of Education, Kumamoto University / Matsufuji Midori: Research and Support Center on Higher Education for the Hearing and Visually Impaired, Tsukuba University of Technology
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:34:41.920137
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3