ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.33

養護学校義務化前の「精神薄弱」児施設における教育 : 1967-1978年の熊本県立肥後学園に焦点をあてて

http://hdl.handle.net/2298/34266
http://hdl.handle.net/2298/34266
50eac166-30d6-4530-9aa9-ac789557a6dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0033_057-065.pdf KKJ0033_057-065.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-03-16
タイトル
タイトル 養護学校義務化前の「精神薄弱」児施設における教育 : 1967-1978年の熊本県立肥後学園に焦点をあてて
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Educational Treatment, Institutions, Children with Disabilities, Kumamoto, Japan
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
東矢, 直也

× 東矢, 直也

WEKO 147278

東矢, 直也

Search repository
別言語の著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
Toya, Naoya

× Toya, Naoya

WEKO 147278

Toya, Naoya

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The objective of this study is to identify the characteristics of educational treatment conducted at the institutions for “mentally retarded” (official name at that time) children, before special schools for children with disabilities (SCDs) were made compulsory in 1979 in Japan. Under the 1947 Child Welfare Act, institutions for “mentally retarded” children were expected to adopt educational functions for their children. Higo Gakuen, a Kumamoto prefectural institution for “mentally retarded” children, was selected for the analysis during the period when a prefectural school for “mentally retarded” children (SMRC) was set up inside Higo Gakuen in 1967 up to 1978, a year before SCDs were made fully compulsory. A special focus is given to the educational treatment of children with more severe disabilities who were out of formal education even after the opening of the prefectural SMRC. This study included analysis of documents and interviews with two staff at Higo Gakuen who had worked during that period. From the results, it revealed that there were two aspects of educational functions that characterized the educational treatment of children who were exempted and granted delay in school deferment. Firstly, the focus of educational treatment was mostly on development of the therapeutic education of children with severe and multiple disabilities, such as the life-skills learning, music and rhythm, and physical activities as well as functional training for independence. Secondly, cooperative works were done between the staff of Higo Gakuen and teachers in the SMRC for the purpose of developing instruction and teaching methods for severely “mentally retarded” children.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 33, p. 57-65, 発行年 2016-02-29
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 2396091 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Educational Treatment at Institutions for "Mentally Retarded" Children before Special Schools were made Compulsory : 1967-1978 Higo Gakuen, Kumamoto, Japan
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ヨウゴ ガッコウ ギムカ マエ ノ セイシン ハクジャクジ シセツ ニ オケル キョウイク : 1967 1978ネン ノ クマモト ケンリツ ヒゴ ガクエン ニ ショウテン オ アテテ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
コメント
値 【著者所属】古田 弘子:熊本大学教育学部 / 東矢 直也:熊本県立菊池支援学校
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:35:08.466103
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3