ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 文学
  2. 紀要論文(文学)
  1. 掲載誌一覧
  2. 文学部論叢
  3. Vol.110

Cross-cultural Dialogs as Critical Incident Methodology : Distinguishing Materials from Approach

http://hdl.handle.net/2298/42111
http://hdl.handle.net/2298/42111
5f0d5ffe-a9c5-4490-85a9-35e04968c89c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BR0110_093-102.pdf BR0110_093-102.pdf (918.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-16
タイトル
タイトル Cross-cultural Dialogs as Critical Incident Methodology : Distinguishing Materials from Approach
言語
言語 eng
キーワード
主題 Cross-cultural dialogs, Critical incidents, Intercultural communication, Cross-cultural communication, Pedagogy, EFL, ESL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Isemonger, Ian

× Isemonger, Ian

WEKO 153762

Isemonger, Ian

Search repository
別言語の著者 アイズマンガー, イアン

× アイズマンガー, イアン

WEKO 153763

アイズマンガー, イアン

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Many English language teachers at universities in Japan are required, either explicitly or implicitly, to address the issue of raising cross-cultural awareness among their students. While this is best achieved through contact in naturalistic settings which properly situate authentic interaction and authentic communicative agents, there remains a role for an instructed approach to fostering such awareness, and this role becomes amplified when students have little access to authentic cross-cultural communication settings. At some point instruction will involve generalization about different cultures, and for many teachers this represents perilous ground for want of not incurring the politically and morally charged criticism of essentializing cultures. Cross-cultural dialogs, as communicative versions of cross-cultural critical incidents, are particularly inviting of this form of criticism. It is illustrated in this paper, practically and through pedagogical sign-posting, how these materials can be used in a manner which actually does precisely the opposite. It is argued that a studious distinction should be maintained between the dialogs themselves and the pedagogical approach mounted upon them.
書誌情報 文学部論叢

巻 110, p. 93-102, 発行年 2019-03-31
ISSN
収録物識別子 03887073
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0022154X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 918819 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
コメント
値 〔コミュニケーション情報学篇〕【論文】
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 15:59:27.796651
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3