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  1. 工学
  2. 発表論文(工学系)

Mechanism Design for an Incentive Subsidy Scheme for Bus Transport

http://hdl.handle.net/2298/42641
http://hdl.handle.net/2298/42641
d63079bf-8800-4839-994b-91f1b148d4f0
名前 / ファイル ライセンス アクション
sustainability-11-01740-v2 sustainability-11-01740-v2 (3).pdf (805.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-09-19
タイトル
タイトル Mechanism Design for an Incentive Subsidy Scheme for Bus Transport
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 Zou, Wenqian

× Zou, Wenqian

WEKO 145627

Zou, Wenqian

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Yu, Meichen

× Yu, Meichen

WEKO 145628

Yu, Meichen

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Mizokami, Shoshi

× Mizokami, Shoshi

WEKO 145629

Mizokami, Shoshi

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別言語の著者 溝上, 章志

× 溝上, 章志

WEKO 146913

ja 溝上, 章志
ISNI

ja-Kana ミゾカミ, ショウシ

en Mizokami, Shoshi

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内容記述
内容記述 Large public transport subsidies necessitated by operating deficits have become a heavy financial burden on some local governments. However, the present subsidy scheme lacks incentives to encourage bus operators to reduce deficits to lessen subsidies. In order to motivate bus operators to exert their roles in reducing these subsidies to ensure sustainable finance, this paper designs an incentive subsidy scheme based on the Laffont–Tirole model. This scheme is designed to motivate bus operators to endeavor to reduce deficits so as to obtain a premium, thus minimizing the total amount of subsidies and maximizing social benefit. The case of the bus network in Kumamoto, Japan,
shows how, with this subsidy scheme, bus operators can play roles in lessening subsidies, allowing a win-win situation for both bus operators and the local government, and maximizing social benefit to realize the sustainability of the city. Finally, findings of our sensitivity analysis with imperfect information suggest that the length of bus lines in a network should be shortened in order to avoid cost waste to lessen subsidies.
書誌情報 Sustainability

巻 11, 号 6, p. 1-13, 発行年 2019-03-22
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
関連識別子 10.3390/su11061740
権利
権利情報 © 2019 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
805408 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 518.8
出版者
出版者 MDPI
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
雑誌掲載論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
URL
内容記述タイプ Other
内容記述 https://www.mdpi.com/2071-1050/11/6/1740
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Ver.1 2023-06-19 16:46:23.587421
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