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『尋常小学唱歌』編纂の思想的背景 : 東京音楽学校校長・湯原元一の論説を中心に
http://hdl.handle.net/2298/00046414
http://hdl.handle.net/2298/0004641470c9a24c-8539-4e31-ae7c-21cef12d3b6b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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JBR0004_247-268.pdf (2.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-03-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 『尋常小学唱歌』編纂の思想的背景 : 東京音楽学校校長・湯原元一の論説を中心に | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Intellectual Context for the Editing of Jinj? Sh?gaku-Sh?ka (Songs for Elementary Students) : Focusing on Writings by YUHARA Motoichi, President of Tokyo Music School | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ジンジョウ ショウガク ショウカ ヘンサン ノ シソウテキ ハイケイ : トウキョウ オンガク ガッコウ コウチョウ ユハラ モトイチ ノ ロンセツオ チュウシン ニ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 尋常小学唱歌 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 音楽教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 純粋芸術 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 応用芸術 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会政策 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ナショナリズム | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
鈴木, 啓孝
× 鈴木, 啓孝 |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to further our understanding of the intellectual context surrounding the editing of Jinj? Sh?gaku-Sh?ka (Songs for Elementary Students) completed in June 1914. To that end, this paper analyzes the writings of YUHARA Motoichi, president of Tokyo Music School and chief editor of the above compilation. YUHARA showed understanding for socialism as he harbored deep concern for the distress of the urban poor. He did not impose a state-centered, totalitarian structure on the people. Moreover, he recommended music not only as fi ne arts of the upper classes, but also as applied art with the purpose of comforting the lower classes. Further, he tried to encourager music teachers who were experts in schoolchildren’s songs, with the goal of raising their awareness as educators. The concerns of YUHARA and his fellow co-editors for the social problems of the 1910s are reflected in the gentleness manifested within Jinj? Sh?gaku-Sh?ka | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 人文科学論叢 en : Kumamoto journal of humanities 巻 4, p. 247-268, 発行日 2023-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 24350052 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12888532 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.76 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学大学院人文社会科学研究部(文学系) | |||||
言語 | ja |