ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.72

多様な連携による小学校児童向けプログラミング教育の実践

http://hdl.handle.net/2298/0002000168
http://hdl.handle.net/2298/0002000168
e9177f6d-607e-40a0-a8be-a9aa1fb424a8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0072_255-263.pdf KKK0072_255-263.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-01-10
タイトル
タイトル 多様な連携による小学校児童向けプログラミング教育の実践
言語 ja
タイトル
タイトル タヨウ ナ レンケイ ニヨル ショウガッコウ ジドウ ムケ プログラミング キョウイク ノ ジッセン
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Practices of programming education for elementary school students based on various collaborations
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 programming education, collaborations, computational thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 西本, 彰文

× 西本, 彰文

ja 西本, 彰文

ja-Kana ニシモト, アキフミ

en Akifumi, Nishimoto

Search repository
山口, 俊枝

× 山口, 俊枝

ja 山口, 俊枝

ja-Kana ヤマグチ, トシエ

en Toshie, Yamaguchi

Search repository
三浦, 寿史

× 三浦, 寿史

ja 三浦, 寿史

ja-Kana ミウラ, トシフミ

en Toshifumi, Miura

Search repository
田口, 浩継

× 田口, 浩継

ja 田口, 浩継

ja-Kana タグチ, ヒロツグ

en Hirotsugu, Taguchi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Programming education in elementary schools has become compulsory from FY2020. Programming education at the elementary school level is classified as A-F, and is expected to be practiced and accumulated in a variety of situations.
The authors have been practicing not only within the curriculum but also outside of it. We believe that providing such a wide range of programming opportunities will broadly contribute to the development of computational thinking.
Extracurricular practices, in particular, are supported by diverse collaborations and have a significant impact on the expansion of programming education practices for elementary school children. In this paper, we report on the practice of programming education for elementary school students through various collaborations.
As a result, it is clear that there are variations in the actual conditions of the students. In addition, it was found that a variety of practices can increase children's interest in programming, and suggestions were made for the demand for such practices.
書誌情報 ja : 熊本大学教育学部紀要

巻 72, p. 255-263, 発行年 2023-12-18
ISSN
収録物識別子 2188-1871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 熊本大学教育学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-01-10 06:14:14.798472
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3