WEKO3
アイテム
多様な連携による小学校児童向けプログラミング教育の実践
http://hdl.handle.net/2298/0002000168
http://hdl.handle.net/2298/0002000168e9177f6d-607e-40a0-a8be-a9aa1fb424a8
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2024-01-10 | |||||||||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
| タイトル | 多様な連携による小学校児童向けプログラミング教育の実践 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
| タイトル | タヨウ ナ レンケイ ニヨル ショウガッコウ ジドウ ムケ プログラミング キョウイク ノ ジッセン | |||||||||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
| タイトル | Practices of programming education for elementary school students based on various collaborations | |||||||||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 主題 | programming education, collaborations, computational thinking | |||||||||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||||||||
| 著者 |
西本, 彰文
× 西本, 彰文
× 山口, 俊枝
× 三浦, 寿史
× 田口, 浩継
|
|||||||||||||||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||||||||
| 内容記述 | Programming education in elementary schools has become compulsory from FY2020. Programming education at the elementary school level is classified as A-F, and is expected to be practiced and accumulated in a variety of situations. The authors have been practicing not only within the curriculum but also outside of it. We believe that providing such a wide range of programming opportunities will broadly contribute to the development of computational thinking. Extracurricular practices, in particular, are supported by diverse collaborations and have a significant impact on the expansion of programming education practices for elementary school children. In this paper, we report on the practice of programming education for elementary school students through various collaborations. As a result, it is clear that there are variations in the actual conditions of the students. In addition, it was found that a variety of practices can increase children's interest in programming, and suggestions were made for the demand for such practices. |
|||||||||||||||||||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 熊本大学教育学部紀要 巻 72, p. 255-263, 発行年 2023-12-18 |
|||||||||||||||||||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 2188-1871 | |||||||||||||||||||||||||||||
| NCID | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12653153 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 出版者 | 熊本大学教育学部 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||