ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要 人文科学
  3. Vol.56

特別支援教育を担う教師の指導プログラムの内容と方法に関する研究 : 公開講座を通した実践を手がかりに

http://hdl.handle.net/2298/4206
http://hdl.handle.net/2298/4206
2df44172-6dd1-494f-a6e9-8d739399c133
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ0056_033-040.pdf KJ0056_033-040.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-17
タイトル
タイトル 特別支援教育を担う教師の指導プログラムの内容と方法に関する研究 : 公開講座を通した実践を手がかりに
言語
言語 jpn
キーワード
主題 special support education, teacher training program, teaching method
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 肥後, 祥治

× 肥後, 祥治

WEKO 151279

ja 肥後, 祥治
ISNI

ja-Kana ヒゴ, ショウジ

en Higo, Shoji

Search repository
別言語の著者 肥後, 祥治

× 肥後, 祥治

WEKO 151279

ja 肥後, 祥治
ISNI

ja-Kana ヒゴ, ショウジ

en Higo, Shoji

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 We made a partial amendament of the school education act in June 2006. In the amendament, the word of "specal education" changed into the word of "special support education". The change meant not only word level but system level. We can help Students with speceial educational needs in every primary school, every seconry school and every kindergaraden under the change of educationanl system. This is one of the most critical changing points in the amendament. Many teachers feel anxiety about the systematical change of education. The purpose of this study was to discuss contents and methods of an introductory program for teachers involved in special support Education. The study consisted of two parts; the first was a program develpoment part and the second was evaluation of modified two progarams. A survey by qusetionnaire condacted on attendants of each Program. Two programs carried out in the second part of the study rated highly in all questions such as comprehensive satisfaction and understanding of contents and satisfaction and types of experiences in each subprogram. In the conculsion, tow surveys showed directions of sophisitcating the programs, one was praciticality of next program and the other was continuity of richness of subprograms' contents and workshop style teaching method.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要 人文科学

巻 56, p. 33-40, 発行年 2007-11-30
ISSN
収録物識別子 0454613X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10315093
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1260618 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
その他の言語のタイトル
その他のタイトル A Study on Contents and Methods of an Introductory Program for Teachers Involved in Special Support Education
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル トクベツ シエン キョウイク オ ニナウ キョウシ ノ シドウ プログラム ノ ナイヨウ ト ホウホウ ニ カンスル ケンキュウ : コウカイ コウザ オ トオシタ ジッセン オ テガカリ ニ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:19:00.831894
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3