WEKO3
アイテム
小学校教員養成における理科教育の課題分析 : 初等理科教育法の受講生の実態調査
http://hdl.handle.net/2298/17621
http://hdl.handle.net/2298/17621f054f05a-36ac-4770-89f0-0fdedb5ed4e7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校教員養成における理科教育の課題分析 : 初等理科教育法の受講生の実態調査 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Elementary science education, investigation into the actual condition, method of elementary science teaching, professional development | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
渡邉, 重義
× 渡邉, 重義× 飯野, 直子 |
|||||
別言語の著者 |
渡邉, 重義
× 渡邉, 重義× 飯野, 直子 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究では、平成10年の学習指導要領下で理科を学んだ学生の意識調査(愛媛大学)と、小学校教員養成課程と中学校教員養成課程が存在する熊本大学教育学部における小学校教員免許取得希望者の理科に対する意識調査を行い、それらの結果の比較などから小学校教員養成における課題を分析した。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The actual condition of students attending a course of Method of Elementary Science Teaching is investigated for an analysis of science education problems in professional development for elementary school teacher. The following results were obtained; 1. About 70% of students answered "they like science" in 2009-2010 surveys. 2. Above 60% of students were uncertain of their ability to understand elementary science in 2001-2005 and 2009 surveys. 3. About 30% of students hoped to teach elementary science in practice teaching at 2001. This rate was increasing every year and it became 65% at 2010. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育学部紀要 自然科学 巻 59, p. 85-91, 発行年 2010-12-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 04546148 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10315071 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1955304 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.422 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Analysis of Science Education Problems in Professional Development for Elementary School Teachers : An Investigation into the Actual Condition of Students Attending a Course of Method of Elementary Science Teaching | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ショウガッコウ キョウイン ヨウセイ ニ オケル リカ キョウイク ノ カダイ ブンセキ : ショトウ リカ キョウイク ホウ ノ ジュコウセイ ノ ジッタイ チョウサ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |