ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要 人文科学
  3. Vol.59

アメリカ合衆国における通常教育のカリキュラム修正 : モンタナ州の高校における区別化(Differentiated Instruction)とコーティーチングの実際

http://hdl.handle.net/2298/17693
http://hdl.handle.net/2298/17693
f5658e62-7416-4d2c-9c9a-eebe57f450fe
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ0059_025-033.pdf KJ0059_025-033.pdf (2.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-24
タイトル
タイトル アメリカ合衆国における通常教育のカリキュラム修正 : モンタナ州の高校における区別化(Differentiated Instruction)とコーティーチングの実際
言語 ja
タイトル
タイトル アメリカ ガッシュウコク ニ オケル ツウジョウ キョウイク ノ カリキュラム シュウセイ : モンタナ シュウ ノ コウコウ ニ オケル クベツ カ Differentiated Instruction ト コーティーチング ノ ジッサイ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Curriculum Modification in Regular Education Classrooms : With a Particular Focus on Differentiated Instruction and Co-Teaching in a High School in the State of Montana
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Differentiated Instruction, Co-Teaching, Montana, High School
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

ja 古田, 弘子

ja-Kana フルタ, ヒロコ

en Furuta, Hiroko

Search repository
野口, 晃菜

× 野口, 晃菜

WEKO 147261

ja 野口, 晃菜

Search repository
米田, 宏樹

× 米田, 宏樹

WEKO 147262

ja 米田, 宏樹

ja-Kana ヨネダ, ヒロキ

en Yoneda, Hiroki

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿では、最初にカリキュラムの修正について、特に区別化(Differentiated Instruction)とコーティーチング(Co-Teaching)に焦点をあて整理・検討を行う。続いて、モンタナ州の高校における、通常教育での区別化とコーティーチングの適用の実際例について一資料を提供することを目的とする。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this study is to identify the current status of curriculum modification within the general education programs of high schools in the United States. Particular focus is given to Differentiated Instruction (DI) and Co-Teaching. First, the characteristics and models of DI and Co-teaching in the context of "standards-based reform" were reviewed. Next, teaching materials collected at a high school in the state of Montana were analyzed, along with comments collected from teachers of the school. In the era of "standards-based reform", instructional strategies such as DI and Co-teaching are utilized in order to meet legislative requirement which mandate that schools and teachers provide general education curriculum for all students. Analysis shows that DI has been conducted on the premise of providing a classroom environment that is sage and friendly for all students.
書誌情報 ja : 熊本大学教育学部紀要 人文科学

巻 59, p. 25-33, 発行年 2010-12-03
ISSN
収録物識別子 0454-613X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10315093
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
出版者
出版者 熊本大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:19:51.269749
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3