WEKO3
アイテム
学習障害の児童の二次障害に及ぼす心理リハビリテイションキャンプの効果
http://hdl.handle.net/2298/17701
http://hdl.handle.net/2298/17701819c4db7-2a94-4964-8f82-866d484026ff
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習障害の児童の二次障害に及ぼす心理リハビリテイションキャンプの効果 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ガクシュウ ショウガイ ノ ジドウ ノ 2ジ ショウガイ ニ オヨボス シンリ リハビリテイション キャンプ ノ コウカ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effects of Psychological Rehabilitation Camp to Student with Secondary Emotional Difficulties Caused by Learning Disability | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Learning Disability, secondary emotional difficulty, psychological rehabilitaion camp | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
森山, 佳美
× 森山, 佳美× 干川, 隆 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究では、LDと診断され、学習につまづきがあること等から自信がなく、日常生活に不安を抱えており、消極的で自分から人に話しかけるのが苦手なA児に及ぼす、心理リハビリテイションキャンプの効果について検討することにした。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the effects of psychological rehabilitation camp (Dohsa-hou) to a sixth grade female student with Learning Disability who shows signs of negativism in daily undertakings and has poor socialization. The main objective of Dohsa-hou was to improve the level of confidence of the subject. The result shows that during Dohsa-hou sessions, the subject was able to work on tasks with the trainer's supervision. Without Dohsa-hou, the subject was hyperactive throughout the group therapy and in mealtime. The results were conferred from the view of psychological rehabilitation camp as psychological therapy. | |||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育学部紀要 人文科学 巻 59, p. 97-104, 発行年 2010-12-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 0454-613X | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10315093 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.41 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
言語 | ja |