WEKO3
アイテム
ことばのない子供の言語行動の形成
http://hdl.handle.net/2298/20425
http://hdl.handle.net/2298/20425cc7e0c46-11e4-42ff-bbcc-edaabb026041
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2011-07-22 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | ことばのない子供の言語行動の形成 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | コトバ ノ ナイ コドモ ノ ゲンゴ コウドウ ノ ケイセイ | |||||
| 言語 | ja-Kana | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Formation of verbal behaviors for speechless children | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | ことばと言語, 信号系活動, 位置・方向・順序, 信号操作 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
進, 一鷹
× 進, 一鷹 |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | It is important to consider how educate the severely speech-retarded children. This reserch is designed to analyze perceptual and cognitive behaviors and- its learning processes, to clarify the characteristics of cognitive behaviors in early stages, to discuss the relation between the symbol and the referent. Speech-retarded children had the following characteristics in cognitive behaviors; (1) poor perceptual exploration and activities, (2) undifferented conceptual behaviors in constituting forms. Evidently, it is necessary to prompt active and systematic behaviors in cognitive activities through a series of learning programs, to learn the relation between the symbol and the referent. | |||||
| 書誌情報 |
ja : 熊本大学教育工学センター紀要 巻 5, p. 31-43, 発行年 1988-02-29 |
|||||
| NCID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AN10203850 | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 378 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 熊本大学 | |||||
| 言語 | ja | |||||