ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育工学センター紀要
  3. Vol.5

教師のPM式指導行動類型と「学習指導」「生活(生徒)指導」「学級経営」の関係ならびに教科内容の理解と授業に関する研究

http://hdl.handle.net/2298/20444
http://hdl.handle.net/2298/20444
cfef5a8f-7f75-4b0f-8054-b792d48a9590
名前 / ファイル ライセンス アクション
EC0005_095-107.pdf EC0005_095-107.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-07-25
タイトル
タイトル 教師のPM式指導行動類型と「学習指導」「生活(生徒)指導」「学級経営」の関係ならびに教科内容の理解と授業に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル キョウシ ノ PMシキ シドウ コウドウ ルイケイ ト ガクシュウ シドウ セイカツ セイト シドウ ガッキュウ ケイエイ ノ カンケイ ナラビニ キョウカ ナイヨウ ノ リカイ ト ジュギョウ ニ カンスル ケンキュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study of Relationships between Teachers' PM Leadership Types and Subject-Teaching, Daily Life Guidance and Homeroom Management; Teaching and Understanding of Subject Content
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 PM式指導行動類型, 教育実践, 教育効果
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤, 静一

× 佐藤, 静一

WEKO 155456

ja 佐藤, 静一

ja-Kana サトウ, セイイチ

en Sato, Seiichi

Search repository
高野, 隆

× 高野, 隆

WEKO 155457

ja 高野, 隆

ja-Kana タカノ, タカシ

en Takano, Takashi

Search repository
徳永, 晃

× 徳永, 晃

WEKO 155458

ja 徳永, 晃

ja-Kana トクナガ, アキラ

en Tokunaga, Akira

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The present study is to investigate the elementary and junior/senior high school classes, which the present university students attended in the past and think they understood very well on the occasion and which remain pleasantly in their memory even today and to examine the relationships between teachers' PM pattern leadership types and their subject teaching, daily life guidance and homeroom management. The subjects were 131 students (male:40, female:91) of School of Education, Kumamoto University. They were asked to describe the classes in detail and evaluate their teachers in terms of the aspects given above. Main results are as follows: (1) The number of PM type teachers was the largest in elementary school, decreasing in the junior and senior high school in this order, while the number of pm type teachers increased with the grade. In addition, the number of M type teachers tended to increase with the grade and the number of P type teachers tended to decrease with the grade. The number of each of these types existed between the PM type and the pm type. (2) Concerning the evaluation, of subject teaching, daily life guidance, and homeroom management, the PM type came first, followed by M, P. and pm in this order. (3) The classes, which the students understood very well and clear memories of which they still have, had them rules and principles learn by using and experiencing things for themselves. (4) What the students did not understand very well were found out more in science, with mathematics, social studies and English following in this order, and more in senior high school, with junior high school and elementary school following.
書誌情報 ja : 熊本大学教育工学センター紀要

巻 5, p. 95-107, 発行年 1988-02-29
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10203850
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.4
出版者
出版者 熊本大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:14:03.574942
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3