WEKO3
アイテム
食生活の教育における機器の活用(第3報) : パソコンを導入した献立学習の問題点
http://hdl.handle.net/2298/20567
http://hdl.handle.net/2298/205679d3c3467-9662-4560-b4ac-0c30843217a3
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2011-07-29 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 食生活の教育における機器の活用(第3報) : パソコンを導入した献立学習の問題点 | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | コンピュータ, 中学校, 家庭科 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
内藤, 貴美子
× 内藤, 貴美子 |
|||||
| 別言語の著者 |
内藤, 貴美子
× 内藤, 貴美子 |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | As reported in the preceding paper, usefulness of introduction of personal computers into classes of menu planning was suggested. Followingly, I investigated the problems accompanying the introduction by questionnaire method. With the aid of functions of personal computers such as speedy processing and visual display, students could easily understand the necessity to judge nutrient balance correctly. They also eagerly practiced cooking after planning the menus. Therefore, introduction of personal computers into classes made students more interested in menu planning. Nevertheless, even third grade junior high school students could not fully understand quantitative and nutritional aspects of food, presenting the problems that should be settled hereafter. | |||||
| 書誌情報 |
熊本大学教育実践研究 巻 8, p. 71-77, 発行年 1991-02-28 |
|||||
| NCID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA11700236 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 値 | 1526236 bytes | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 375.5 | |||||
| その他の言語のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | Application of Microcomputers to Dietary Education (3) : Problems Accompanying the Introduction of Personal Computers | |||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||
| その他のタイトル | ショク セイカツ ノ キョウイク ニ オケル キキ ノ カツヨウ ダイ3ポウ : パソコン オ ドウニュウ シタ コンダテ ガクシュウ ノ モンダイ テン | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 論文(Article) | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 値 | 紀要論文 | |||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| 値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| 値 | text | |||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 値 | 02 | |||||
| 関連 | ||||||
| 関連タイプ | hasPart | |||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | http://hdl.handle.net/2298/20380 | |||||
| 関連 | ||||||
| 関連タイプ | hasPart | |||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | http://hdl.handle.net/2298/20566 | |||||
| コメント | ||||||
| 値 | 第1報は『熊本大学教育工学センター紀要』第3巻(20380)に、第2報は『熊本大学教育実践研究』第8巻 p63 (20566)に掲載されています。各関連を参照のこと。 | |||||