WEKO3
アイテム
自閉症幼児における動作法導入初期のプロセスについての検討 : 二項関係から三項関係の成立を目指して
http://hdl.handle.net/2298/24544
http://hdl.handle.net/2298/24544e30b4b01-56c6-4497-8353-a0373ad50a9c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-05-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 自閉症幼児における動作法導入初期のプロセスについての検討 : 二項関係から三項関係の成立を目指して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | young child with autism, diadic relationship, traiadic relationship, Dohsa-hou | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
榎木田, 祥代
× 榎木田, 祥代× 菊池, 哲平 |
|||||
別言語の著者 |
Enokida, Sachiyo
× Enokida, Sachiyo× Kikuchi, Teppei |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the development process of child with autism in the early periods of Dohsa-hou in 4 days psychological rehabilitation camp, especially, the progress of relationship between client and therapist. The client was 4-years-old boy with autism showed anxiety and hyperactivity, resisted to being touched by the therapist. In addition, the client was not able to keep eye contact. As Dohsa-hou sessions progressed, he gradually felt soothed, looked around himself. We discussed that the client could address the tasks in Dohsa-hou, because he acquired dyadic relationship among the therapist. Then, the client could address on new tasks in Dohsa-hou (e. g., UDEAGE, HIZA-DACHI) aimed to establish triadic relationship. In conclusion, Dohsa-hou included the processes of acquiring the dyadic relationship, therefore, it is necessary to devise how to exchange with clients. | |||||
書誌情報 |
熊本大学教育学部紀要 人文科学 巻 60, p. 133-138, 発行年 2011-12-12 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 0454613X | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10315093 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
885193 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 378 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Development Process of Child with Autism in the Early Periods of Dohsa-hou | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | ジヘイショウ ヨウジ ニ オケル ドウサホウ ドウニュウ ショキ ノ プロセス ニ ツイテ ノ ケントウ : ニコウ カンケイ カラ サンコウ カンケイ ノ セイリツ オ メザシテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |