WEKO3
アイテム
政策学習論の再構築に向けて
http://hdl.handle.net/2298/24581
http://hdl.handle.net/2298/24581eead1850-0c1c-41a2-a6d7-0fffab4410d8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-05-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 政策学習論の再構築に向けて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
秋吉, 貴雄
× 秋吉, 貴雄 |
|||||
別言語の著者 |
秋吉, 貴雄
× 秋吉, 貴雄 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study reconsidered the notion of policy learning in order to rebuild the analytical framework. Since 70's intensive policy studies have been implemented in U.S., and the notice on "policy learning" has been increased. Several types of learning have been presented, which were "political learning", "social learning", "policy oriented learning", "lesson-drawing" and "government learning". But, as some criticized the concept of policy learning were ambiguity, the notice on this notion has been decreased since 90's. Reviewing recent studies on policy process, we found several implications for the notion of policy learning in the four components, which were 1) the subject of learning, 2) the object of learning, 3) the process of learning, 4) the channel for policy. | |||||
書誌情報 |
熊本大学社会文化研究 巻 10, p. 1-16, 発行年 2012-03-26 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 1348530X | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11837081 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1565751 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 301 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Toward Rebuilding the Analytical Frameworks for Policy Learning | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | サイセク ガクシュウ ロン ノ サイ コウチク ニ ムケテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
02 |