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  1. 工学
  2. 発表論文(工学系)

Incentive subsidy scheme design with elastic transport demand

http://hdl.handle.net/2298/40262
http://hdl.handle.net/2298/40262
bd564565-41b2-46d9-b059-5bb3bdfa0cbe
名前 / ファイル ライセンス アクション
file076.pdf file076.pdf (845.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-08-30
タイトル
タイトル Incentive subsidy scheme design with elastic transport demand
言語
言語 eng
キーワード
主題 bus services, incentive subsidy scheme, Laffont-Tirole’s model, frequency elasticity
資源タイプ
資源タイプ journal article
著者 Zou, Wenqian

× Zou, Wenqian

WEKO 129402

Zou, Wenqian

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Mizokami, Shoshi

× Mizokami, Shoshi

WEKO 129403

Mizokami, Shoshi

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別言語の著者 ゾウ, ウェンチェン

× ゾウ, ウェンチェン

WEKO 129405

ゾウ, ウェンチェン

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溝上, 章志

× 溝上, 章志

WEKO 129406

溝上, 章志

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内容記述
内容記述 Huge public transport subsidies caused by deficits have become a heavy financial burden on some local governments due to the decline of bus passenger numbers. It is essential to apply the performance-based contract to bus services considering maximization of social welfare. This paper constructs an incentive subsidy contract considering the decision-making powers of the service level and calculating the proper frequency elasticity aiming at two problems of performance-based contracts. Meanwhile, we consider a role of bus operators ignored by most researchers. Under the scheme, the decision-making power of the service level is discussed based on five assumptions, and meanwhile, bus operators are motivated to reduce cost and improve service level in the scheme. The case of the bus service of Arao city indicates that the optimal frequency equals to zero when bus operators decide frequency. If bus operators determine efforts, the optimal effort also equals to zero with the goal of maximizing the profit. Also, bus operators can play their roles in lessening cost and improving service level to help bus operators and the local government achieve a win-win situation, which maximizes the social benefit in this subsidy scheme when all factors are decided by the government.
書誌情報 JOURNAL OF ADVANCED TRANSPORTATION

巻 48, 号 8, 発行年 2013-08
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
関連識別子 http://dx.doi.org/10.1002/atr.1253
権利
権利情報 © 2013 John Wiley & Sons, Ltd.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
845781 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 685.5
出版者
出版者 Hindawi
出版者
出版者 John Wiley & Sons, Inc
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
雑誌掲載論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
URL
内容記述タイプ Other
内容記述 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/atr.1253
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Ver.1 2023-06-19 17:39:25.657071
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