WEKO3
アイテム
eラーニング活用による教授法の再構築に向けて
http://hdl.handle.net/2298/31722
http://hdl.handle.net/2298/31722311430a9-ee70-49e6-8134-9ba39a0fa7d8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-01-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | eラーニング活用による教授法の再構築に向けて | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Instructional Systems, e-learning, University Teaching, LMS, eラーニング, 大学教育, 学習管理システム, 教授システム学 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
鈴木, 克明
× 鈴木, 克明 |
|||||
別言語の著者 |
Suzuki, Katsuaki
× Suzuki, Katsuaki |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述 | In this paper, Graduate School of Instructional Systems at Kumamoto University is introduced as an online graduate school targeted in providing training for e-learning specialist via e-learning. Instructional design is placed as the central core of its curriculum, as a necessary foundational area of specialization for e-learning professionals. Restructuring of the current university teaching is proposed by integrating e-learning components from five perspectives : (1)searching network to find out what can be used in classroom teaching, (2)providing a portal with recommended links for students to investigate and share the findings, (3)placing a quiz in every session to confirm basic knowledge and key concepts dealt in the session, allowing repeated trials with automated scoring and record keeping, (4)using a discussion board to allow mutual exchanges of ideas and report drafts among students, and (5)creating a portfolio for students' work to be shared for appealing their accomplishments. The readers are invited to involved in future collaborative work with the author. |
|||||
書誌情報 |
工学教育 巻 61, 号 3, p. 14-18, 発行年 2013-05-20 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 13412167 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10486063 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
1067439 bytes | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 377 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Toward Restructuring of Instructional Strategies with e-Learning | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | eラーニング カツヨウ ニ ヨル キョウジュ ホウ ノ サイ コウチク ニ ムケテ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本工学教育協会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
雑誌掲載論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Journal Article | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
01 |