ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.64

ワーキングメモリ容量からみた発達障害児に対する部首を活用した漢字指導の効果

http://hdl.handle.net/2298/33926
http://hdl.handle.net/2298/33926
8135bafd-6212-4701-a36c-3e3642dd09de
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0064_151-158.pdf KKK0064_151-158.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-07
タイトル
タイトル ワーキングメモリ容量からみた発達障害児に対する部首を活用した漢字指導の効果
言語
言語 jpn
キーワード
主題 developmental disorder, working memory, episodic buffer, Kanji, radical
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 丹野, 優

× 丹野, 優

WEKO 147237

丹野, 優

Search repository
干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
別言語の著者 Tanno, Yu

× Tanno, Yu

WEKO 147237

Tanno, Yu

Search repository
干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examines the effect of using radicals in Kanji instruction on students with developmental disorders from the perspective of working memory capacity. Recent studies on working memory have focused on the episodic buffer as an important subsystem of the central executive. Authors suggested that one could easily explain the difficulty of Kanji when introducing working memory, particularly the episodic buffer. This study involved two participants in the learning of Kanji using radicals for 16 and 27 sessions, respectively. At the end of this instruction, both participants showed an improvement in their percentage of retaining Kanji correctly. From the perspective of working memory capacity, the results of the following two issues have been discussed: 1) the importance of using radicals in Kanji instruction, and 2) remembering the method of the construction components of Kanji.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、ワーキングメモリの観点からエピソードバッファの能力を活用するために、漢字の部首を活用した支援を行いその有効性を検証することを目的とした。
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 64, p. 151-158, 発行年 2015-12-18
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
2491082 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Effect of Using Radicals in Kanji Instruction on Students with Developmental Disorders from the Viewpoint of Working Memory Capacity
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ワーキング メモリ ヨウリョウ カラ ミタ ハッタツ ショウガイジ ニ タイスル ブシュ オ カツヨウ シタ カンジ シドウ ノ コウカ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
コメント
【著者所属】丹野優:熊本大学大学院教育学研究科 / 干川隆:熊本大学教育学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:10:46.698562
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3