WEKO3
アイテム
地域教材の画像のマッピングによる学習事項の構造化
http://hdl.handle.net/2298/34021
http://hdl.handle.net/2298/34021b912c682-c211-4600-8c28-18da30a33768
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2016-01-12 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 地域教材の画像のマッピングによる学習事項の構造化 | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | graphics, local subject matter, mapping, network, science learning | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
渡邉, 重義
× 渡邉, 重義× 井手上, 光博× 山本, 裕子 |
|||||
| 別言語の著者 |
渡邉, 重義
× 渡邉, 重義× 井手上, 光博× 山本, 裕子 |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | In this study, we developed a method for making a network of learning matter and knowledge by mapping the graphics of the teaching materials using local subject matter in elementary science. As a result of the practice using our method, the following were obtained; 1. Children showed variety about their choice and the arrangement of the graphics. 2. Because the graphics were the local teaching materials for earth science, children were easy to arrange the graphics in a geographical viewpoint. 3. Children were able to utilize key words and key concepts in their description about the graphics. 4. Our method could be used as the tool to evaluate the unit design. | |||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 本研究では、地域教材の画像のマッピングによる学習の総括的なまとめに取り組み、児童のワークシートから、その利点と問題点を評価した. | |||||
| 書誌情報 |
熊本大学教育学部紀要 巻 64, p. 349-356, 発行年 2015-12-18 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子 | 21881871 | |||||
| NCID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA12653153 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 値 | 9357103 bytes | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 375.42 | |||||
| その他の言語のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | Making a Networl of Learning Matter and Knowledge by Mapping the Graphics of the Teaching Materials using Local Subject Matter | |||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||
| その他のタイトル | チイキ キョウザイ ノ ガゾウ ノ マッピング ニ ヨル ガクシュウ ジコウ ノ コウゾウカ | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 熊本大学 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 論文(Article) | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 値 | 紀要論文 | |||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| 値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| 値 | text | |||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 値 | 02 | |||||
| コメント | ||||||
| 値 | 【著者所属】渡邉重義:熊本大学教育学部理科教育 / 井出上光博:宇土市立走潟小学校 / 山本裕子:熊本市立田底小学校 | |||||