WEKO3
アイテム
対数学習における高等学校数学から小学校算数への応用
http://hdl.handle.net/2298/39085
http://hdl.handle.net/2298/39085319b69a4-5c4a-4689-a078-ab8f52aaae17
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2018-02-07 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 対数学習における高等学校数学から小学校算数への応用 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Application of high school mathematics to elementary school mathematics in logarithm learning | |||||
| 言語 | en | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | タイスウ ガクシュウ ニ オケル コウトウ ガッコウ スウガク カラ ショウガッコウ サンスウ エ ノ オウヨウ | |||||
| 言語 | ja-Kana | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | 対数, 計算尺, 対数のイメージ, 学ぶ意義 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| 著者 |
谷川, 智幸
× 谷川, 智幸× 中島, 史人 |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | The aim of this paper is to investigate whether elementary school students canunderstand the number of digits of “big numbers” such as “one million” and “one billion” with help of the property of “logarithm” and the learning tool called “KEISANJYAKU”. To confirm the usefulness of the “KEISANJYAKU”, we first carried out the classes practice on the property of logarithm with “KEISANJYAKU” which can count the number of digits of “big numbers” in a class of high school as connection to classes at elementary schools. | |||||
| 書誌情報 |
ja : 熊本大学教育実践研究 巻 35, 号 1, p. 33-39, 発行年 2018-01-31 |
|||||
| NCID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA11700236 | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 375.414 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||
| 言語 | ja | |||||