ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 紀要論文(社文)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学社会文化研究
  3. Vol.16

An Exploratory Approach to Scores on a Japanese-Language Version of the Learning Channel Preference Checklist

http://hdl.handle.net/2298/39521
http://hdl.handle.net/2298/39521
14f1981a-aaf9-4b65-8a4f-f291886c322d
名前 / ファイル ライセンス アクション
SB0016_001-024.pdf SB0016_001-024.pdf (241.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-20
タイトル
タイトル An Exploratory Approach to Scores on a Japanese-Language Version of the Learning Channel Preference Checklist
言語
言語 eng
キーワード
主題 Learning Styles, Exploratory Factor Analysis, Perceptual Learning Styles
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Isemonger, Ian

× Isemonger, Ian

WEKO 152877

Isemonger, Ian

Search repository
別言語の著者 アイズマンガー, イアン

× アイズマンガー, イアン

WEKO 152878

アイズマンガー, イアン

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In this research paper, the results are reported from an exploratory factor analysis (EFA) of the Learning Channel Preference Checklist. The sample comprised 288 college students (150 females and 90 males with 98% between the ages of 18 and 20 years). The instrument claims to measure preferences for perceptual learning styles; including the visual, auditory and haptic learning styles. Previous confirmatory factor analysis failed to confirm the model. Two solutions were obtained: a three-factor model (including 13 of the original 36 items) and a four-factor model (including 12 of the original 36 items). The two solutions are interpreted in terms of which items associate with each other on each factor, and what the original placing of these items were in the original model offered by the author. The evidence suggests three plausible, but relatively weak, factors representing a preference for text, a preference for oral instruction, and a preference for relaxed or informal learning.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究論文では、「学習チャンネル好みチェックリスト」という尺度の探索因子分析(EFA)結果を報告する。本研究の標本は288の大学(女性150名および男性90名でそのうち98%が18歳から20歳の間である)から収集した。この尺度は、視覚、聴覚および触覚の学習スタイルを含む知覚学習スタイルの好みを測定するために作られた。以前の確証要因分析では本尺度のモデルを確認することができなかった。EFAによって3つの因子モデル(元の36項目のうち13項目を含む)と4つの因子モデル(元の36項目のうち12項目を含む)の2つの分析結果が得られた。この2つの分析結果は、どの項目がそれぞれ互いに関連しているのか、また尺度の作者によって示された元のモデルにおいて元の項目配置がどのようなものであったのか、という2つの点で解釈された。本研究結果は、比較的弱くはあるが、3つの妥当性のある因子、つまり、テキスト、口頭による教授、より和らいだ形式ばらない学習を、調査参加者は嗜好することを示唆している。
書誌情報 熊本大学社会文化研究

巻 16, p. 1-24, 発行年 2018-03-25
ISSN
収録物識別子 1348530X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11837081
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 241835 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:08:29.495826
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3