ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 紀要論文(社文)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学社会文化研究
  3. Vol.16

Teacher Development through Mentorship

http://hdl.handle.net/2298/39544
http://hdl.handle.net/2298/39544
8747b111-2016-4180-9992-425f1eddf6a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
SB0016_121-146.pdf SB0016_121-146.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-23
タイトル
タイトル Teacher Development through Mentorship
言語
言語 eng
キーワード
主題 Action Research, Co-generative Dialogue, Learning, Mentorship, Reflection, Teacher Development
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Waterfield, Marc

× Waterfield, Marc

WEKO 152851

Waterfield, Marc

Search repository
別言語の著者 ウォーターフィールド, マーク

× ウォーターフィールド, マーク

WEKO 165783

en Waterfield, Marc

ja ウォーターフィールド, マーク
ISNI

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper focuses on an in-service senior high school Japanese teacher of English (JTE) with limited teaching experience and her struggle to teach English through English (TETE) as outlined by Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) in the current Course of Study. The steps taken as a more experienced teacher (the author), assuming the role of mentor, guided her through the rigorous process of self-reflection are presented. This case study takes an interpretive and exploratory approach by collecting data through the use of action research (AR) a teacher development framework which is interventionist in principle. It is focused on providing a deeper understanding of the realities of in-service JTEs who are activelu trying to pursue their professional development through such things as on-site teacher development projects, co-generative dialogue, and volunteering to participate in research studies like this one. One of the major goals of this study was to empower the JTE by guiding her through the cyclical process of self-reflection and revision.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この論文は教職歴が短く、文部科学省の指導要領の骨子である英語による英語授業に努力しているある現職の日本人の英語教師に焦点を当てている。自己反省を促す厳正な過程を通して、その教師を指導した助言者の役を担っている一人の教職経験豊かな教師が講じた様々な手段が提示されている。このケーススタディは、アクションリサーチを通してデータを集める探索的かつ解釈的方法をとっている。それは教師の信念、態度、認識を論じており、教育現場の教師発展プログラム、相互の創造的な対話、調査研究への自発的参加によって教師としての資質向上を積極的に追及しようと努力してる現職の日本人教師の現実をより深く理解することに重点を置いている。この研究の主な目標の一つは自己反省という周期的な過程を通し指導することによって該当教師に自信を持たせることである。
書誌情報 熊本大学社会文化研究

巻 16, p. 121-146, 発行年 2018-03-25
ISSN
収録物識別子 1348530X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11837081
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1643617 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.3
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 指導「助言」による教師の資質向上
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル シドウ ジョゲン ニ ヨル キョウシ ノ シシツ コウジョウ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
コメント
【著者】文化学専攻英語教授学領域院生
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:08:44.901653
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3