ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 社会文化科学教育部
  2. 紀要論文(社文)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学社会文化研究
  3. Vol.17

A Case Study of an Independent Professional Development Project in a Japanese Private Secondary School

http://hdl.handle.net/2298/42144
http://hdl.handle.net/2298/42144
2b3ab0ac-f58b-41bf-8535-a6a8ccc72a78
名前 / ファイル ライセンス アクション
SB0017_181-204.pdf SB0017_181-204.pdf (300.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-24
タイトル
タイトル A Case Study of an Independent Professional Development Project in a Japanese Private Secondary School
言語
言語 eng
キーワード
主題 Independent Professional Development Project, Teaching English Through English, Template Analysis
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Waterfield, Marc

× Waterfield, Marc

WEKO 152799

Waterfield, Marc

Search repository
別言語の著者 ウォーターフィールド, マーク

× ウォーターフィールド, マーク

WEKO 165783

en Waterfield, Marc

ja ウォーターフィールド, マーク
ISNI

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This qualitative case study involved helping four Japanese teachers of English (JTEs) at a private secondary school in Kumamoto, Japan to meet the recent teaching English through (TETE) curriculum policy reform guidelines which require them to, in pronciple, conduct their lessons entirely in English. This study outlines how an independent professional development project involving in-service teachers aided in implementing the TETE policy changes and increased the amount of English used in the classroom. Using Template Analysis, the author identified an implicit stress that was holding these teachers back from TETE and keeping them in a teacher-centered mindset. Informed by Vygotsky's sociocultural theory (1978), the author, assuming the role of more knowledgeable other (MKO), guided the JTEs through a praxis cycle that aided in bringing professional teacher knowledge into practice through a reflective process. Using stimulated recall and collaborative planning sessions, interventions were implemented considering the immediate needs of the students at the classroom level and the Course of Study guidelines which were drafted by the Ministry of Education (MEXT) at the institutional level.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この質的事例研究は、英語を通して英語を教える(TETE)新しい教育課程改訂指針に対応するために、熊本県の4人の私立高校教師を支援するもので、この指針は彼らに原則としてすべて英語で授業を行うことを求めている。この研究は現職の教師に関する独立した養成プログラムが、TETEという改定された指針を実践する際にどのように支援をしたか、また教室で使用される英語の量をどのように増やしたかについて概要を述べている。Template Analysisを使用しながら、筆者はこれらの教師にTETEを敬遠し、旧来の教師主導の授業観を重視する間接的なストレスを明らかにした。Vygotskyの社会理論(1978)によって、筆者はMore knowledgeable other (MKO)を想定し、日本人の英語教師を実習を通して指導した。この実習は専門的な教師の知識を内省的な過程を通して実践に移す手助けとなった。記憶力を刺激し指導計画発案を共同で行い、生徒の教室内における当面の(学力を伸ばさなければならない)必要性と文部科学省によって起草された学習指導要領の指針を考慮した上で、授業に介入した。
書誌情報 熊本大学社会文化研究

巻 17, p. 181-204, 発行年 2019-03-25
ISSN
収録物識別子 1348530X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11837081
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
299979 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.893
その他の言語のタイトル
その他のタイトル 日本の私立中高等学校における独立した専門家養成プロジェクトの事例研究
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ニホン ノ シリツ チュウ コウトウガッコウ ニ オケル ドクリツ シタ センモンカ ヨウセイ プロジェクト ノ ジレイ ケンキュウ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:09:35.612523
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3