ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.37

アスペルガー症候群とADHDを併せ持つ児童の行動に及ぼすセルフモニタリングの効果

http://hdl.handle.net/2298/00043264
http://hdl.handle.net/2298/00043264
ffd05184-29c4-4fa6-8213-4a5604edf7b6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0037_197-205.pdf KKJ0037_197-205 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-27
タイトル
タイトル アスペルガー症候群とADHDを併せ持つ児童の行動に及ぼすセルフモニタリングの効果
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Self-monitoring, Asperger's syndrome, ADHD, daily life skills, conversation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
園田, 朋子

× 園田, 朋子

WEKO 146966

en Sonoda, Tomoko

ja 園田, 朋子
ISNI

ja-Kana ソノダ, トモコ

Search repository
別言語の著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
園田, 朋子

× 園田, 朋子

WEKO 146966

en Sonoda, Tomoko

ja 園田, 朋子
ISNI

ja-Kana ソノダ, トモコ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study intended to examine the effects of self-monitoring on the routine skills and social behavior of a child diagnosed with Asperger's syndrome and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) enrolled in a regular class. The target child was a male in the fifth grade of elementary school, and evinced problems in daily life skills and conversations. Thus, six behaviors from routine tasks, such as doing homework, were selected for the child to perform; he was asked to record his ability or inability to perform these activities on a daily basis. At every Tuesday, a session was held with the child to reflect on his performance over the week. The conversation during the session was recorded, and we sought to improve the child's behavior through self-monitoring and from the student's own assessment of the specific aspects that required attention based on the recorded conversations. At the second stage of support, the token economy method was introduced to further increase the child's motivation for self-monitoring. Consequently, he managed to amplify the number of achievements in his daily life skills and increase the frequency of him communicating through his eyes. The results revealed the importance of an external reinforcer to enhance the child's motivation for self-monitoring.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 37, p. 197-205, 発行年 2020-02-14
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Effects of self-monitoring on the behaviors exhibited by a child with Asperger's syndrome and ADHD
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル アスペルガー ショウコウグン ト ADHD オ アワセモツ ジドウ ノ コウドウ ニ オヨボス セルフ モニタリング ノ コウカ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:49:37.482848
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3