WEKO3
アイテム
文脈を生かした道徳の学びへ : 熊本大学教育学部附属小学校の実践から
http://hdl.handle.net/2298/00045337
http://hdl.handle.net/2298/000453373a90ccac-2824-4d1e-829d-1e05333a0cb6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 文脈を生かした道徳の学びへ : 熊本大学教育学部附属小学校の実践から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Toward Context-based Moral Learning : A Study of Moral Classes at the Elementary School Attached to the Faculty of Education, Kumamoto University | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ブンミャク オ イカシタ ドウトク ノ マナビ エ : クマモト ダイガク キョウイクガクブ フゾク ショウガッコウ ノ ジッセン カラ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | units of moral education, small contexts of learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
八幡, 英幸
× 八幡, 英幸 |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The aim of this paper is to introduce an inquiry about moral classes at the elementary school attached to the faculty of education in Kumamoto University, to depict a vision that units of moral education as ‘small contexts of learning’ based on the situation of children would enable spontaneous and active moral learning, and to make a list of issues for further examination. | |||||
書誌情報 |
ja : 熊本大学教育実践研究 en : BULLETIN OF CENTER FOR EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL DEVELOPMENT FACULTY OF EDUCATION KUMAMOTO UNIVERSITY 巻 39, p. 1-8, 発行年 2022-02 |
|||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11700236 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター | |||||
言語 | ja |