ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.39

Dohsa-hou as a development of coordination for children with physical disabilities

http://hdl.handle.net/2298/00045356
http://hdl.handle.net/2298/00045356
181c8017-fdf2-4e87-8690-011f10bfba87
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0039_161-168.pdf KKJ0039_161-168.pdf (408.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-24
タイトル
タイトル Dohsa-hou as a development of coordination for children with physical disabilities
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Dohsa-hou, movement, coordination, degrees of freedom, action
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Dohsa-hou was originally developed as an interventional method to facilitate movement in persons with cerebral palsy, but it has now become an important psychological method for rehabilitation and clinical results. This article aims to examine Dohsa-hou from the perspective of the development of coordination referred to as trends of action (Reed, 1988) and coordination (Bernstein, 1996). Focusing on coordination development, the author proposes the following: 1) the schema of body dynamics used in Dohsa-hou frames human movement in terms of psychological degrees of freedom, 2) the procedures of the Tate system of Dohsa-hou (Naruse, 1989) can be explained as the freezing and release of degrees of freedom of movement, and 3) balancing the body axis can be described in terms of reactive phenomena. By explaining the procedures of Dohsa-hou from the perspective of the development of coordination, the clinical practice of Dohsa-hou can be conveyed to more people more clearly and situated in an academic context.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究
en : BULLETIN OF CENTER FOR EDUCATIONAL RESEARCH AND SCHOOL DEVELOPMENT FACULTY OF EDUCATION KUMAMOTO UNIVERSITY

巻 39, p. 161-168, 発行年 2022-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:32:10.101891
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3