ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.13

重度・重複障害児の言語行動の形成に関する諸問題

http://hdl.handle.net/2298/20822
http://hdl.handle.net/2298/20822
faf0b139-2b3b-4140-9afb-e4cc19fbd3a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0013_037-047.pdf KKJ0013_037-047.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-11
タイトル
タイトル 重度・重複障害児の言語行動の形成に関する諸問題
言語
言語 jpn
キーワード
主題 multiple handicapped children, self regulation activity, sign system, verbal behavior
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 進, 一鷹

× 進, 一鷹

WEKO 149290

進, 一鷹

Search repository
別言語の著者 進, 一鷹

× 進, 一鷹

WEKO 155473

ja 進, 一鷹
ISNI

ja-Kana シン, カズタカ

en Shin, Kazutaka

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper is designed to carry out research into the formation of verbal behaviors for multiple handicapped children. Umezu (1980) classified sign system from the angle of genesis and construction principle of signs. The sign system activity plays the central role in the self regulation activity of behaviors. Sign system consists of aboriginal sign system and constructive sign system. Constructive sign system consists of symbolic sign system and non-symbolic sign system. Symbolic sign system is constituted on similarity to the event. Non-symbolic sign system consists of gestalt-qualitative sign system and molecule-synthetic sign system. Non-symbolic sign system is constituted on the next principle. Though there are difference between the sign system and the event system, while children consider the sign system and the event system as the same thing, they operate the sign system. Symbolic sign system is more readily learned as a sign in a child due to its similarity to the event system. Non-symbolic.sign system is difficult to learn due to its constructive principle. It is usually most difficult to establish the molecular-synthetic sign system as signs, as there are many steps of learning to operate the molecular-synthetic sign system freely.
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 13, p. 37-47, 発行年 1996-02-29
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 1449909 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 378
その他の言語のタイトル
その他のタイトル The Formation of Verbal Behaviors for Multiple Handicapped Children
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ジュウド ジュウフク ショウガイジ ノ ゲンゴ コウドウ ノ ケイセイ ニ カンスル ショ モンダイ
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:29:29.309434
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3