ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.15

アドラー心理学による教師教育の試み(II) : 構成的グループエンカウンターの方式を用いて

http://hdl.handle.net/2298/20875
http://hdl.handle.net/2298/20875
4b9e92d5-5216-4078-9809-121c95b06b19
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0015_071-084.pdf KKJ0015_071-084.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-17
タイトル
タイトル アドラー心理学による教師教育の試み(II) : 構成的グループエンカウンターの方式を用いて
言語 ja
タイトル
タイトル アドラー シンリガク ニ ヨル キョウシ キョウイク ノ ココロミ 2 : コウセイテキ グループ エンカウンター ノ ホウシキ オ モチイテ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Tentative Research on the Education of Teacher by "Adlerian Psychology" (II) : Using Structured Group Encounter Method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 アドラー心理学, 構成的GE, 構成的グループエンカウンター, 教師教育, 講習会
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 柴山, 謙二

× 柴山, 謙二

WEKO 152584

ja 柴山, 謙二

ja-Kana シバヤマ, ケンジ

en Shibayama, Kenji

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This is a tentative research on the education of teacher explored in Adlerian Psychology that used the structured group encounter method. The purpose of teacher education by Adlerian Psychology is to develop and deepen social interests of teachers, and to learn this theory and psychological techniques at school. The process of short-time workshop for teachers who were specialized in guidance for pupils was designed and documented for the education of teacher, and the author participated in this workshop as a group leader. The program of this workshop was constructed by the excises as follows; (1) Relaxing games for introduction, (2) Talking and listening in pair, "Who are you?" and "Recovery from failure", (3) Introducing the partner(of pair), and (4) Self-disclosure, ""Weak points and Strong points"". Group leader taught participants the basic counseling techniques and encouragement. The participants successfully learned the structured group encounter method and the Adlerian counseling techniques. The descriptions of participants' impressions proved that this workshop was usefulness for developing social interests of teachers.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 15, p. 71-84, 発行年 1998-02-27
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.4
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター
言語 ja
関連
関連タイプ hasPart
識別子タイプ URI
関連識別子 http://hdl.handle.net/2298/20706
コメント
ja
(I)は『熊本大学教育実践研究』第11号に掲載されています。関連(20706)を参照。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:30:14.308864
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3