ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.16

体育授業における効果的教授-学習過程の研究 : バスケットボールの構造的特性を中心に

http://hdl.handle.net/2298/20885
http://hdl.handle.net/2298/20885
68660827-1205-4df7-b93b-1b95e6c6a33e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0016_025-033.pdf KKJ0016_025-033.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-18
タイトル
タイトル 体育授業における効果的教授-学習過程の研究 : バスケットボールの構造的特性を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル タイイク ジュギョウ ニ オケル コウカテキ キョウジュ ガクシュウ カテイ ノ ケンキュウ : バスケットボール ノ コウゾウテキ トクセイ オ チュウシン ニ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study of Effective Teaching-Learning Processes in Physical Education : Focused on Structural Features of Basketball
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 formative self-evaluation, structural features, factor analysis, basketball
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 庭木, 守彦

× 庭木, 守彦

WEKO 149110

ja 庭木, 守彦

ja-Kana ニワキ, モリヒコ

en Niwaki, Morihiko

Search repository
平松, 伸一

× 平松, 伸一

WEKO 149111

ja 平松, 伸一

ja-Kana ヒラマツ, シンイチ

en Hiramatsu, Shiniti

Search repository
藤崎, 賢二

× 藤崎, 賢二

WEKO 149112

ja 藤崎, 賢二

ja-Kana フジサキ, ケンジ

en Fujisaki, Kenji

Search repository
坂下, 玲子

× 坂下, 玲子

WEKO 149113

ja 坂下, 玲子

ja-Kana サカシタ, レイコ

en Sakashita, Reiko

Search repository
加藤, 健一

× 加藤, 健一

WEKO 149114

ja 加藤, 健一

ja-Kana カトウ, ケンイチ

en Katho, Kenichi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The present study attempted to clarify the structures of clidren's formative evaluation by a factor analysis in terms of how they would view one school hour and evaluate it. Questionnaire items, limited only to basketball, were established based on previous studies, interviews with children, and literary studies. They were distributed to children in and outside of Kumamoto Prefecture. The results were then analytically examined. In determining the questionnaire items, those related to the structural features of basketball were inserted intentionally. This was to clarify, by reanalyzing the evaluation factors of structural feature, the formative evaluation structures related to the structural features viewed from the learners' side. The following six formative evaluation factors were obtained, which were considered to be significant for a basketball class : (1) structulal features, (2) problem/task solving processes, (3)interest/will, (4) cooperation for role performance, (5) ways for learning, and (6) friendly Cooperatation. By selecting and establishing the items by focusing mainly on structural features and re-analyzed them, the following nine factors were obtained : (1) body/ball manipulation, (2) coping with one's own and the other teams, (3) breaking/maintaining/switching of confrontation, (4) proper practice/operation, (5) effective practice, (6) prediction/judgment, (7) significant space, (8) significant stage, and (9) aspect of ail-court game. By making the most of the selected nine factors fo evaluation, a formative evaluation System with 27 structural features of basketball was constructed. The System should have (1) the same number of items per factor, (2) items with the amount of burden per factor of more than .40, (3)items dissimilar in meaning, (4) items with definite meaning from the present concept of basketball teaching selected from among the sturctural features of basketball.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究

巻 16, p. 25-33, 発行年 1999-03-12
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.49
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践研究指導センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:30:29.892845
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3