ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.22

鑑賞学実践研究9 : マティス作《食卓》と《赤い食卓》

http://hdl.handle.net/2298/21142
http://hdl.handle.net/2298/21142
56e7e57c-6f37-46e8-a486-b0027c96c39f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0022_019-026.pdf KKJ0022_019-026.pdf (6.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-29
タイトル
タイトル 鑑賞学実践研究9 : マティス作《食卓》と《赤い食卓》
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Henri Matisse, process of art appreciation, from "seeing" to "thinking"
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉川, 登

× 吉川, 登

WEKO 148816

吉川, 登

Search repository
野上, 雅志

× 野上, 雅志

WEKO 151460

ja 野上, 雅志
ISNI

ja-Kana ノガミ, マサシ

en Nogami, Masashi

Search repository
別言語の著者 Yosikawa, Noboru

× Yosikawa, Noboru

WEKO 148818

Yosikawa, Noboru

Search repository
野上, 雅志

× 野上, 雅志

WEKO 151460

ja 野上, 雅志
ISNI

ja-Kana ノガミ, マサシ

en Nogami, Masashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study seeks to find an effective form of practice of art appreciation in the primary school. In this study, we focus on the process of "seeing"and "thinking" in the act of art appreciation. Because the phase of "knowing" in the act of art appreciation is not very much important to the children in the primary school. To give such children too much knowledge about an artwork might prevent them from stimulating and enhancing their imagination. In this practice, we selected two works painted by Henri Matisse; "La Desserte" and "La Desserte Rouge". These two works show the same theme and the same setting. But their styles are very different, because they are exsecuted in the different stages of artistic development of Matisse. "La Desserte" with realistic and impressionistic trait differs very much in style from "La Desserte Rouge” which shows a decisive step to abstract art. The objective of the lesson practiced for this study is to make the children "think" about the reason why Matisse changed his style, after they have compared these two works in the process of "seeing".
書誌情報 熊本大学教育実践研究

巻 22, p. 19-26, 発行年 2005-02-28
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
5965821 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.72
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Case Studies in the Science of Appreciation of Art 9 : MATISSE's "La Desserte" and "La Desserte Rouge"
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル カンショウガク ジッセン ケンキュウ 9 : マティス サク ショクタク ト アカイ ショクタク
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
関連
関連タイプ hasPart
識別子タイプ URI
関連識別子 http://hdl.handle.net/2298/21242
コメント
研究8は、『熊本大学教育学部紀要 人文科学』第53号に収録されています。冊子体をご参照ください。
コメント
研究10は、『熊本大学教育実践研究』第22号に収録されています。関連(21242)を参照のこと。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:24:11.938132
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3