ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.63

通常の学級における小学生の漢字学習に及ぼす認知スタイルに合わせた集団指導の効果

http://hdl.handle.net/2298/31634
http://hdl.handle.net/2298/31634
426de623-5154-48fb-b0d0-d5f7a7f1e571
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0063_175-185.pdf KKK0063_175-185.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-12-22
タイトル
タイトル 通常の学級における小学生の漢字学習に及ぼす認知スタイルに合わせた集団指導の効果
言語
言語 jpn
キーワード
主題 cognitive style, Kanji learning, regular classroom, working memory
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 152557

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
別言語の著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
Hoshikawa, Takashi

× Hoshikawa, Takashi

WEKO 152558

Hoshikawa, Takashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,認知スタイルに着目し,認知スタイルに合わせた漢字の書字指導の効果について検証する.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to develop mass screening test for extracting cognitive style of elementary school students in regular classrooms, and to investigate the effect of cognitive-style-based kanji instructions. In preliminary
study, we developed a mass screening test that specified cognitive style of each student based on working memory test battery. In the first study, using the mass screening test, subjects were identified their cognitive style. In the
second study, subjects of experimental group were divided into three groups by their cognitive styles. The subjects were given kanji instructions that matched learning strategy of each group. As results, students who received the
cognitive-style-based kanji instruction performed better than students in control group that were given conventional kanji instruction. In experimental groups, effective result was found in auditory information and visual information
group, and for low and middle score students. From these results, we suggested that using working memory test battery is appropriate to extract cognitive style. We concluded that the kanji learning based on cognitive style is effective for all students.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 63, p. 175-185, 発行年 2014-12-12
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 2388732 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.87
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Effects of Cognitive-style-based Group Instruction on the Kanji Learning of Elementary School Students in Regular Classrooms
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ツウジョウ ノ ガッキュウ ニ オケル ショウガクセイ ノ カンジ ガクシュウ ニ オヨボス ニンチ スタイル ニ アワセタ シュウダン シドウ ノ コウカ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:02:37.293631
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3