ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 発表論文(教育)

Present Status of Education of Children With Disabilities in Sri Lanka : Implications for Increasing Access to Education

http://hdl.handle.net/2298/33521
http://hdl.handle.net/2298/33521
1b0f4b22-e2c9-4a01-aa61-ebe3951c788f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JASE_43.6_555-565.pdf JASE_43.6_555-565.pdf (839.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-11-12
タイトル
タイトル Present Status of Education of Children With Disabilities in Sri Lanka : Implications for Increasing Access to Education
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Sri Lanka, increasing access to education, inclusive education, non-formal education, children with disabilities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
別言語の著者 古田, 弘子

× 古田, 弘子

WEKO 146698

en Furuta, Hiroko

ja 古田, 弘子
ISNI

ja-Kana フルタ, ヒロコ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 A field survey was conducted to examine the present status of education for children with disabilities in Sri Lanka. The country-specific context of the existing special education structure and the situation in the general education, that is, government schools, were examined. Next, emerging non-formal education settings for children with disabilities were described. Finally, some possibilities for increasing the access to education of children with disabilities in Sri Lanka were suggested, including the following: (1) Inclusive education should be implemented in a form that is fitted to the climate of each school; (2) For children with disabilities who do not have access to formal school education, non-formal education activities of any type should be regarded as an alternative educational opportunity; (3) Special schools can play the role of resource centers; and (4) Further research is needed on educating teachers in the spirit of inclusive education.
書誌情報 特殊教育学研究

巻 43, 号 6, p. 555-565, 発行年 2006-03-31
ISSN
収録物識別子 03873374
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00172513
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
関連識別子 https://doi.org/10.6033/tokkyou.43.555
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 839798 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
その他の言語のタイトル
その他のタイトル スリランカにおける障害児教育の現状分析 : 教育機会の拡大に向けた課題
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル スリランカ ニ オケル ショウガイジ キョウイク ノ ゲンジョウ ブンセキ : キョウイク キカイ ノ カクダイ ニ ムケタ カダイ
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110006786089
出版者
出版者 日本特殊教育学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 雑誌掲載論文
資源タイプ・NII
値 Journal Article
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 01
コメント
値 【著者所属】熊本大学教育学部 特別支援教育
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:41:57.128062
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3