WEKO3
アイテム
Present Status of Education of Children With Disabilities in Sri Lanka : Implications for Increasing Access to Education
http://hdl.handle.net/2298/33521
http://hdl.handle.net/2298/335211b0f4b22-e2c9-4a01-aa61-ebe3951c788f
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2015-11-12 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Present Status of Education of Children With Disabilities in Sri Lanka : Implications for Increasing Access to Education | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | eng | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | Sri Lanka, increasing access to education, inclusive education, non-formal education, children with disabilities | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | journal article | |||||
| 著者 |
古田, 弘子
× 古田, 弘子 |
|||||
| 別言語の著者 |
古田, 弘子
× 古田, 弘子 |
|||||
| 内容記述 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | A field survey was conducted to examine the present status of education for children with disabilities in Sri Lanka. The country-specific context of the existing special education structure and the situation in the general education, that is, government schools, were examined. Next, emerging non-formal education settings for children with disabilities were described. Finally, some possibilities for increasing the access to education of children with disabilities in Sri Lanka were suggested, including the following: (1) Inclusive education should be implemented in a form that is fitted to the climate of each school; (2) For children with disabilities who do not have access to formal school education, non-formal education activities of any type should be regarded as an alternative educational opportunity; (3) Special schools can play the role of resource centers; and (4) Further research is needed on educating teachers in the spirit of inclusive education. | |||||
| 書誌情報 |
特殊教育学研究 巻 43, 号 6, p. 555-565, 発行年 2006-03-31 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子 | 03873374 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AN00172513 | |||||
| DOI | ||||||
| 関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
| 関連識別子 | https://doi.org/10.6033/tokkyou.43.555 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| 形態 | ||||||
| 値 | 839798 bytes | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 370 | |||||
| その他の言語のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | スリランカにおける障害児教育の現状分析 : 教育機会の拡大に向けた課題 | |||||
| タイトル(ヨミ) | ||||||
| その他のタイトル | スリランカ ニ オケル ショウガイジ キョウイク ノ ゲンジョウ ブンセキ : キョウイク キカイ ノ カクダイ ニ ムケタ カダイ | |||||
| 論文ID(NAID) | ||||||
| 関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
| 識別子タイプ | NAID | |||||
| 関連識別子 | 110006786089 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 日本特殊教育学会 | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | 論文(Article) | |||||
| 資源タイプ・ローカル | ||||||
| 値 | 雑誌掲載論文 | |||||
| 資源タイプ・NII | ||||||
| 値 | Journal Article | |||||
| 資源タイプ・DCMI | ||||||
| 値 | text | |||||
| 資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
| 値 | 01 | |||||
| コメント | ||||||
| 値 | 【著者所属】熊本大学教育学部 特別支援教育 | |||||