ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.64

自己評価表活用によるメタ認知育成の事例研究 : 大学バスケットボール実技における一考察

http://hdl.handle.net/2298/34009
http://hdl.handle.net/2298/34009
5d9a3402-5f23-44f2-9455-93daea6798bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0064_275-285.pdf KKK0064_275-285.pdf (3.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-12
タイトル
タイトル 自己評価表活用によるメタ認知育成の事例研究 : 大学バスケットボール実技における一考察
言語
言語 jpn
キーワード
主題 metacognition, self-assessment table in physical education, understanding monitoring strategy
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 一安, 晋太郎

× 一安, 晋太郎

WEKO 152469

一安, 晋太郎

Search repository
唐杉, 敬

× 唐杉, 敬

WEKO 152470

唐杉, 敬

Search repository
別言語の著者 Ichiyasu, Shintaro

× Ichiyasu, Shintaro

WEKO 152471

Ichiyasu, Shintaro

Search repository
唐杉, 敬

× 唐杉, 敬

WEKO 148032

ja 唐杉, 敬
ISNI

ja-Kana カラスギ, タカシ

en Karasugi, Takashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we verify the validity of acquiring understanding monitoring strategy for the higher education students. We follow and develop the existing effective teaching methods, the meta-cognitivetraining skills, in physical education to verify the effectiveness of the understanding monitoring strategy for the students. At the beginning of a physical education class, we create a self-assessment table, set a learning target, and confirm the contents of the class. At the end of the class, each student conducts a self-assessment to grasp the gap between a learning target and his or her actual condition. This understanding monitoring strategy helpseach student to clarify learning contents and a learning target in each class. From using this strategy, the students make his or her own learning subject and also a group learning subject clear -it helps to monitor, control, and/or revise a training plan for both students and an instructor. As a result, it becomes clear that a developed existing teaching method of the meta-cognitive activity, understanding monitoring strategy, is very effective for the higher education students to help achieve his or her goal in physical education.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では、体育学習におけるメタ認知能力育成に有効な指導法の開発を行い、教育介入における学生のメタ認知能力育成への有効性を検証することを目的とした.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 64, p. 275-285, 発行年 2015-12-18
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
3409835 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.49
その他の言語のタイトル
その他のタイトル A case study of metacognition development through self-assessment table utilization : A study in basketball skill class at university
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル ジコ ヒョウカヒョウ カツヨウ ニ ヨル メタニンチ イクセイ ノ ジレイ ケンキュウ : ダイガク バスケットボール ジツギ ニ オケル イチ コウサツ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
02
コメント
【著者所属】一安晋太郎:熊本大学教育学部教育学研究科(熊本市立鹿南中学校教諭) / 唐杉敬:熊本大学教育学部シニア教授
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 16:10:58.686671
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3