ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育学部紀要
  3. Vol.65

視写のカリキュラムに基づく尺度(CBM)の日本語版標準化に向けた問題の検討

http://hdl.handle.net/2298/35862
http://hdl.handle.net/2298/35862
0e170c1d-587a-45a4-9e6b-5fdc52a115e1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKK0065_125-130.pdf KKK0065_125-130.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-11
タイトル
タイトル 視写のカリキュラムに基づく尺度(CBM)の日本語版標準化に向けた問題の検討
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Curriculum-based measurement, copy writing, standardization, progressive monitoring
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
別言語の著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆
ISNI

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this study was to investigate copy writing probes in Curriculum-based measurement (CBM) with the
aim of introducing standardization in Japan. In the United States, CBMs are useful for monitoring the progress of
students’ learning with the Response-to-Intervention (RTI) movement. In order to develop copy writing probes for
progressive monitoring, the difficulty of probe sentences must be standardized. Subjects of this research were 48
undergraduate students. The materials used were from 6th grade elementary school textbooks. The findings of the
preliminary study consisted of 6 graders in an elementary school and it looked at the number of words in a sentence
that were copied correctly. The initial results suggested that the outcome was related to the number of Chinese
characters in a sentence as well as other factors such as the subjects’ consciousness of language skills and the nature
of their character. In this study, the number of Chinese characters in the probe sentences, which were controlled, were
almost identical. As a result, the differences in the number of words copied correctly were reduced between the two
probe sentences. An unexpected result was that other factors also affected student performance; their performance
improved as the number of sessions increased. These results were then analyzed from the perspective of the subjects’ activity as well as their level of self-consciousness.
書誌情報 熊本大学教育学部紀要

巻 65, p. 125-130, 発行年 2016-12-19
ISSN
収録物識別子 21881871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12653153
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
値 2126361 bytes
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.17
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Investigation of copy writing probes in curriculum-based measurement for standardization in Japan
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル シシャ ノ カリキュラム ニ モトヅク シャクド CBM ノ ニホンゴ バン ヒョウジュンカ ニ ムケタ モンダイ ノ ケントウ
出版者
出版者 熊本大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文(Article)
資源タイプ・ローカル
値 紀要論文
資源タイプ・NII
値 Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
値 text
資源タイプ・ローカル表示コード
値 02
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 14:02:50.179646
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3