ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育学
  2. 紀要論文(教育系)
  1. 掲載誌一覧
  2. 熊本大学教育実践研究
  3. Vol.40

特別支援教育の校内支援体制としてのケース会議の意義

http://hdl.handle.net/2298/00046386
http://hdl.handle.net/2298/00046386
39e57df1-e42b-40c6-bb42-c01d4954c768
名前 / ファイル ライセンス アクション
KKJ0040_127-137.pdf KKJ0040_127-137.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-10
タイトル
タイトル 特別支援教育の校内支援体制としてのケース会議の意義
言語 ja
タイトル
タイトル Significance of case conferences as an in-school support system for special-needs education
言語 en
タイトル
タイトル トクベツ シエン キョウイク ノ コウナイ シエン タイセイ トシテ ノ ケース カイギ ノ イギ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
キーワード
主題 case conferences, special needs education, support system, intrinsic motivation, problem solving model
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 干川, 隆

× 干川, 隆

WEKO 146686

ja 干川, 隆

ja-Kana ホシカワ, タカシ

en Hoshikawa, Takashi

Search repository
真金, 千草

× 真金, 千草

WEKO 169571

ja 真金, 千草
ISNI

ja-Kana マガネ, チグサ

en Magane, Chigusa

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to examine the significance of case conferences as an inschool support system in special-needs education, and to present actual support efforts. First, regarding the issues in special-needs education, there has been a rapid increase in the proportion of students eligible for special-needs education, but a significant decline in teachers’ intrinsic motivation. Thus, using the problem-solving model, we argued that case conferences are indeed important and reported on four cases in regular schools. Based on the findings, we highlighted: 1) the effectiveness of the support for the problem solving; 2) the effectiveness of case conferences in improving the function of the in-school support system; and 3) the effective operation of the case conferences as a whole.
書誌情報 ja : 熊本大学教育実践研究
en : Bulletin of Center for Educational Research and Training Faculty of Education Kumamoto University

巻 40, p. 127-137, 発行年 2023-02
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11700236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:55:46.843781
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3